2p

A Rail Cargo Hungaria 2009-ben 32 millió tonna árut fuvarozott, az elszállított áruk volumene, és az éves árutonnakilométer egyaránt mintegy 25 százalékkal csökkent 2008-hoz képest, az üzleti eredmény 8,4 milliárd forint veszteséget mutatott tavaly.

A tavaly még MÁV Cargo néven működő cég múlt évi forgalmában a belföldi és az export fuvarozás volumene kismértékben növekedett, ennél azonban nagyobb mértékben csökkent az import, illetve a tranzitforgalom.

A Rail Cargo Hungaria üzleti árbevétele 2009-ben - az előzetes adatok szerint - 70,704 milliárd forint volt, ami 20 százalékkal maradt el a 2008. évitől.  A társaság szerint ezekkel a teljesítmény-adatokkal a Rail Cargo Hungaria az európai cargo vállalatok közül a sikeresek közé tartozik, mivel a legtöbb vasúti fuvarozó társaság lényegesen nagyobb, akár 35-45 százalékos forgalom visszaesésről számol be.

A gazdasági válság hatásait a cég elsősorban a magyar vállalat és az anyavállalat, a Rail Cargo Austria erőinek egyesítésével enyhítette. A szinergiák kiaknázása révén mindkét cégnél 10 millió euróval kevesebb veszteség keletkezett, mintha a válsággal önállóan kellett volna szembenézniük. Egyedül a járatoptimalizálás bevezetése évi 17 százalékkal csökkentette a célállomások eléréséhez szükséges fuvarkilométert, azzal együtt pedig a felhasznált energia és pályahasználati díj mértékét is - közölte a Rail Cargo Hungaria.

Tájékoztatásuk szerint további megtakarításokat eredményezett az átadási pontok koncentrációja, a Magyarország és Ausztria között megvalósított megállás nélküli határátlépés, a vagonpark egyesítése. A két vállalat együttesen 30 ezer, gyakorlatilag minden fuvarfeladatra alkalmas vasúti kocsival rendelkezik.

Tavaly a Rail Cargo Hungaria a válság következményei ellenére megőrizte a munkahelyeket, változatlan átlagos állományi létszámmal, 3.100 alkalmazottal dolgozott.

A vasúttársaság közlése szerint az idén a Rail Cargo Hungaria új képességekkel és átalakuló munkaszervezettel száll szembe a válság kihívásaival. Kialakította önálló vontatási képességét, több mint húsz saját mozdonyát mintegy 100 újonnan felvett mozdonyvezetője irányítja. Új informatikai rendszereket vezet be, amellyel tovább optimalizálja folyamatait. A fejlesztésekhez a Rail Cargo Austria - a privatizációs szerződésben öt évre vállalt - évi 8,7 milliárd forintos forrása nyújt fedezetet - közölte a társaság.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!