Terjeszkedne a Szentkirályi Ásványvíz gyártója: az mfor tudomása szerint a nehéz helyzetbe jutott horvát konkurencia termékét szemelték ki.
Az Agrokor csoportról, illetve annak Jana nevű ásványvízéről van szó. A csoport komoly pénzügyi nehézségekkel küzd, ezért kerülhet sor egyes érdekeltségei eladására. Közép-európai méretben gigantikus vállalatról van szó, amelyik kulcspozíciókat szerzett a térség élelmiszeriparában, legyen szó növényi olajokról, borokról, asztali sóról, ásványvízről, más termékekről.
Az év elején arról szóltak a sajtóhírek, hogy a csoport a Coca-Colával tárgyal a Horvátországban piacvezető Jana, valamint Jamnica ásványvízet is gyártó Jamnica d. d. eladásáról. Információink szerint azonban a magyarországi székhelyű - két éve egy olasz tulajdonban lévő cseh cég által felvásárolt - Szentkirályi Ásványvíz Kft. is érdeklődik a piacbővítési lehetőség iránt. Az esélyek ugyanakkor nem egyformák. A piaci szereplők szerint meglepetés lenne, ha a magyar cég meg tudná verni az amerikai multit ebben a versenyben.
Amikor Puskás Öcsi lett a Szentkirályi reklámarca
A Jamnica termékeit Magyarországon is forgalmazzák, a Szentkirályi tehát jelentősen tudná gyarapítani piaci részesedését, ha mégis sikerülne dűlőre jutnia a horvát társasággal. Az egy főre jutó magyar fogyasztás éves szinten 126-130 liter között van, ez tehát az egyik legdinamikusabban növekvő élelmiszeripari szektor.
A Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft.-nek 2015-ben (tehát az új tulajdonos belépése, és a két gyártó egyesítése évében) 9,2 milliárd forintos nettó árbevétel mellett mintegy 906 millió forintos adózás előtti eredménye volt.
Információnkkal megkerestük a Szentkirályi Ásványvíz Kft.-t, ahonnan egyelőre nem jött válasz, amint reagálnak, visszatérünk a témára.
Baka F. Zoltán
mfor.hu