Ogyerov szerint az orosz óriáskonszern jelenleg három lehetséges nyomvonalat tanulmányoz: az első Bulgárián, Szerbián, Magyarországon és Ausztrián keresztül vezetne Olaszországba. A második variáció szerint Bulgária, Szerbia és Magyarország után Szlovénián át jutna a vezeték Olaszországba, míg a harmadik alapján Bulgária, Görögország és Dél-Olaszország lenne az útvonal.
Hozzátette, hogy a vezeték a tervek szerint 2018-ban éri el tervezett kapacitását, az évi 60 milliárd köbmétert.
A tavaly novemberben közölt adatok szerint az építési költségek mintegy 15,5 milliárd eurót tesznek ki.
Előzőleg Alekszandr Medvegyev, a Gazprom vezérigazgató-helyettese 2009-ben mintegy 19-24 milliárd eurós becsült költségről szólt. A Gazpromnál novemberben erről azt mondták, hogy azóta olcsóbbá váltak az anyagok és a szolgáltatások.
A novemberben közölt becsült költség szakértők szerint nagyjából megfelel az uniós államok által tervezett Nabucco vezeték beruházási költségének, a szárazföldi szakaszon kilométerenként 2,4 millió eurónak.
MTI