2p

A Yahoo-t megelőzve a Google vezeti a comScore listáját, melyet a havi egyedi látogatók alapján állítottak össze Amerikában - írja az msnbc.com.

Sokáig a Google volt a legnépszerűbb amerikai keresőoldal, de ha beleszámítjuk az egyéb szolgáltatásokat, mint például a fényképmegosztást is, akkor a Yahoo népszerűbbnek bizonyult vetélytársánál. Csütörtökön tették közzé az áprilisi adatokat, melyek alapján a Google már a teljes szolgáltatás területén megelőzi a Yahoo-t.

A különbség viszont továbbra is elenyésző a két vezető internetes cég között: mindketten nagyjából 141 millió egyedi látogatót regisztráltak áprilisban, a Google mindössze 446 ezerrel verte meg a Yahoo-t. Ráadásul abban sem lehetnek biztosak a cégek, hogy a comScore adatai pontosak, a Nielsen Online kutatásai szerint ugyanis már korábban is a Google volt a vezető internetes márkanév. A szakemberek szerint az újabb kutatási eredmény csak egy újabb érv a Google elsősége mellett.

A Google dominanciája az internetes keresők területén egy holdudvar-effektust indított el, így a cég többi szolgáltatása is egyre népszerűbb lett - nyilatkozta Jack Flanagan, a comScore vezérigazgató helyettese. Jelenleg a Google Picasa nevű fotómegosztója már felveszi a versenyt a Yahoo Flickr névre keresztelt hasonló szolgáltatásával, emellett a vezető cég most hozott létre egy üzleti aloldalt. Az e-mail szolgáltatás terén a Google tovább nő a Gmailen keresztül, így ebben a szolgáltatásban is versenyezni tud vetélytársával.

A legtöbb szakember szerint a Google akkor lett a világ vezető internetes márkája, amikor 2006 novemberében 1,76 milliárd dollárért megvette a YouTube videómegosztó oldalt.

A comScore pontos adatai szerint a Google áprilisban 141,1 millió egyedi látogatóval büszkélkedhetett, ez 18 százalékos emelkedés a tavalyi év azonos hónapjához képest. A Yahoo látogatószáma 7 százalékkal nőtt az adatok szerint, 140,6 millió ügyfelet regisztráltak a múlt hónapban. A harmadik helyre a Microsoft került oda 121 milliós látogatószámmal.

az adatok szerint az oldalletöltések listáját még mindig a Yahoo vezeti, emellett a látogatók több időt töltenek el oldalain, mint a Google esetében, és gyakrabban is térnek vissza. Sok Google-felhasználó még mindig csak keresésre használja az oldalt, aztán megy is tovább. Áprilisban a Yahoo 33,6 milliárd oldalletöltést produkált, a Google 28,7 milliárdjával szemben.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!