Sokáig a Google volt a legnépszerűbb amerikai keresőoldal, de ha beleszámítjuk az egyéb szolgáltatásokat, mint például a fényképmegosztást is, akkor a Yahoo népszerűbbnek bizonyult vetélytársánál. Csütörtökön tették közzé az áprilisi adatokat, melyek alapján a Google már a teljes szolgáltatás területén megelőzi a Yahoo-t.
A különbség viszont továbbra is elenyésző a két vezető internetes cég között: mindketten nagyjából 141 millió egyedi látogatót regisztráltak áprilisban, a Google mindössze 446 ezerrel verte meg a Yahoo-t. Ráadásul abban sem lehetnek biztosak a cégek, hogy a comScore adatai pontosak, a Nielsen Online kutatásai szerint ugyanis már korábban is a Google volt a vezető internetes márkanév. A szakemberek szerint az újabb kutatási eredmény csak egy újabb érv a Google elsősége mellett.
A Google dominanciája az internetes keresők területén egy holdudvar-effektust indított el, így a cég többi szolgáltatása is egyre népszerűbb lett - nyilatkozta Jack Flanagan, a comScore vezérigazgató helyettese. Jelenleg a Google Picasa nevű fotómegosztója már felveszi a versenyt a Yahoo Flickr névre keresztelt hasonló szolgáltatásával, emellett a vezető cég most hozott létre egy üzleti aloldalt. Az e-mail szolgáltatás terén a Google tovább nő a Gmailen keresztül, így ebben a szolgáltatásban is versenyezni tud vetélytársával.
A legtöbb szakember szerint a Google akkor lett a világ vezető internetes márkája, amikor 2006 novemberében 1,76 milliárd dollárért megvette a YouTube videómegosztó oldalt.
A comScore pontos adatai szerint a Google áprilisban 141,1 millió egyedi látogatóval büszkélkedhetett, ez 18 százalékos emelkedés a tavalyi év azonos hónapjához képest. A Yahoo látogatószáma 7 százalékkal nőtt az adatok szerint, 140,6 millió ügyfelet regisztráltak a múlt hónapban. A harmadik helyre a Microsoft került oda 121 milliós látogatószámmal.
az adatok szerint az oldalletöltések listáját még mindig a Yahoo vezeti, emellett a látogatók több időt töltenek el oldalain, mint a Google esetében, és gyakrabban is térnek vissza. Sok Google-felhasználó még mindig csak keresésre használja az oldalt, aztán megy is tovább. Áprilisban a Yahoo 33,6 milliárd oldalletöltést produkált, a Google 28,7 milliárdjával szemben.