Ez volt az első jelentősebb privatizáció Magyarországon, amelynél az értékesítő nem az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Zrt. volt, hanem az állami anyavállalat, áll a díjat odaítélő EMEAFinance pénzügyi szakhírügynökség MTI-hez eljuttatott indoklásában. Az első helyezést ez a privatizáció a 2007-es várható EBITDA-t több mint 33-szorosan meghaladó eladási árral is kiérdemelte.
A MÁV Zrt. és a MÁV Vagyonkezelő Zrt. 2007. május 29-én hirdetett nyilvános kétfordulós pályázatot a MÁV Cargo Zrt. 100 százalékos részvénycsomagjának értékesítésére. A pályázatot 16 pályázó váltotta ki, az első fordulóban 12-en tettek indikatív ajánlatot, közülük 7-en jutottak a második fordulóba, végül négyen adták be kötelező vételi ajánlatukat a privatizációra.
A Rail Cargo Ausztria és a GYSEV konzorciuma 102,5 milliárd forintos ajánlatával, 96,67 ponttal végzett az élen. A második helyezett Spedtrans és a Slavia Capital konzorciuma 86 milliárd forintot ajánlott a részvényekért, az értékelésben 80,07 pontot ért el. Cargo Central Europe konzorcium 57,138 milliárd forintos ajánlatot tett és 53,75 pontot ért el.
„Az ügyletet 2008. júniusban zárjuk - idézte az ÖBB főnökét, Martin Hubert korábban a bécsi Wirtschaftsblatt. Az ÖBB tehervonati leányvállalata, a Rail Cargo Austria eredetileg csak az osztrák versenyfelügyeletnek jelentette az ügyletet hivatalosan. Ez némi bonyodalmat okozott, mert az ügylet nagysága miatt döntő szava az Európai Bizottságnak mint versenyfelügyeletnek van. Ezért az ügylet zárása néhány hónapot késik az eredeti tervekhez képest.
Ha sikerül a MÁV Cargo átvétele, akkor az ÖBB-nek leányvállalata révén első ízben sikerül abszolút domináns pozíciót szereznie egy egész ország vasúti teherszállítási piacán. Az ÖBB leányvállalatai jelenleg 23 európai országban aktívak. A MÁV Cargo megszerzésével az ÖBB szállítási volumene, amely tavaly 93 millió tonna volt, megduplázódik, és kétszeresére, 26.000-re emelkedik vagonparkja is.