Úgy tűnik nem ússzák meg a legjelentősebb magyar bankok az internetes csalók támadását. Miután a múlt héten néhány kisebb hazai pénzintézet nevében küldtek e-mailt a csalók, mely segítségével megpróbálták megszerezni internetes azonosítójukat, ezen a héten felgyorsultak az események. Előbb a Budapest Bank, majd legutóbb az Erste és a Raiffeisen ügyfeleinek adatait próbálták ilyen módon megszerezni.
A tolvajok a most elküldött levelekben a médiában is nyilvánosságra került csalásokra hivatkozva próbálják az ügyfelek adatait megszerezni.
A "phishing" néven ismert adathalászat során a csalók különböző eszközökkel (például telefonhívás, e-mail) ráveszik a gyanútlan számlatulajdonost, hogy árulja el jelszavát, adjon meg bizalmas adatokat, illetve számítógépén töltsön le, indítson el bankinak látszó alkalmazást az elektronikus üzenetben kapott link segítségével.
A csalás igen könnyen megelőzhető, ennek érdekében a PSZÁF azt tanácsolja, soha ne válaszoljunk bankinak látszó e-mailekre. A hitelintézetek nem kérnek bizalmas adatokat e-mail útján, főleg nem zárolják valakinek a számláját azért, mert nem ad meg ilyen adatokat e-mailben. Az elektronikus levélben található mellékletet pedig megnyitása előtt célszerű átvizsgálni vírus- és kémirtó programmal.