A Budapesti Közlekedési Központ honlapján nyilvánosságra hozta az ajánlatok elbírálásának összegzését. Öten vettek részt a pályázaton, közülük a Siemens és a CAF adott be érvényes ajánlatot, a Ganz-Skoda, a Stadler és a lengyel PESA ajánlatát viszont érvénytelennek értékelték.
A részletes kimutatás szerint a nyertes CAF 90 millió euróért vállalta a villamosok gyártását és leszállítását, míg a Siemens 115 milliót ajánlott. A tenderen az összességében legjobb ajánlattevő volt a nyertes, amely végül a baszk gyártó lett.
A közlekedési vállalat eljárás keretében 37 energiahatékony, alacsonypadlós villamost vesz (25 jármű lesz 32-36 méter hosszú, 12 pedig 52-56 méter hosszú). Ezek a villamosok az 1-es, a 3-as, a 19-es és a 61-es vonalra kerülnek, és egyben pótolják a legöregebb, negyvenévesnél idősebb járműveket. Az eljárás keretében lehetőség van a mostani 37-en túl további 87 kocsi későbbi beszerzésére is.
MTI