A Tiszavas tavaly nyáron vált a magyar vasúti áruszállító hozományának részévé a MÁV Zrt. döntése alapján. Kevésbé ismert viszont, hogy a kft. mekkora vonzerőt jelentett az ausztriai társaságnak. "Európában súlyos vagonhiány van, Magyarországon pedig az ausztriai átlagnál 30 százalékkal olcsóbban készülnek a vasúti kocsik" – jelentette ki a napokban Gustav Poschalko, az RCA igazgatósági tagja a Salzburger Nachrichtennek.
Cége a következő öt évben 171 millió eurós fejlesztéssel a mostani évi négyszázról évi ezerre kívánja bővíteni a Tiszavas kapacitását. A társaság „nagyrevíziója” ezenfelül mintegy hatezer euróba kerül majd. A Tiszavas–RCA kapcsolat 2003-ban konténerszállító vagonok gyártásával indult, jelenleg rönkszállító kocsik készülnek Miskolcon. A kétszer 150 kocsira szóló, kétszer 8,8 millió eurós megrendelést a magyar társaság két éve uniós pályázaton nyerte el.
A Tiszavasnak vannak a piacon, de tervezőasztalon is saját fejlesztésű teherszállító járművei, előbbire példa a négytengelyes konténerszállító vagon. Az RCA miskolci fejlesztési terveiről már hallottak a kft.-nél, de konkrét előkészületről még nem.
Az idei évtől új alapokra kerülnek a Tiszavas szállító-megrendelő kapcsolatai. A MÁV tulajdonosként és jórészt megrendelőként is kivonul a társaság életéből, hiszen a MÁV Cargónak szánt megbízások mögött ezentúl az RCA áll. Az RCA viszont az eddigi „egyszerű” megrendelői pozícióból tulajdonos-megrendelővé lép elő, ahogyan a másik hazai vevő, a GYSEV Zrt. is, írja a Világgazdaság.