A tervezett szabályozás értelmében többek között a heti munkaidő nem lépheti túl a 48 órát, naponta minimum 10 óra pihenőidőt kapnának, és évi legalább négy hét fizetett szabadság járna a belvízi közlekedésben foglalkoztatottaknak - ismerteti a sajtóközlemény.
A javaslatokat a belvízi árufuvarozási és személyszállítási szektorban dolgozó munkáltatók és munkavállalók közötti megegyezésre alapozta a bizottság és a jelenleg érvényes általános munkaidő irányelvet (2003/88/EK) egészítené ki, amely nem tartalmazza a belvízi utakon dolgozók munkaidejének szabályozását. A mostani javaslatok az irányelv módosításakor lépnének életbe.
Andor László, az Európai Bizottság foglalkoztatásért, szociális ügyekért és társadalmi befogadásért felelős biztosa üdvözölte a javaslatokat: "A kezdeményezés a belvízi közlekedési szektorban dolgozóktól és munkaadóiktól származik és kiváló példája a sikeres társadalmi együttműködésnek".
Az Európai Tanácsnak még jóvá kell hagynia az irányelv módosítását, ami hozzájárul a szektorban dolgozó 31 ezer ember munkakörülményeinek javításához, továbbá kiegyenlítettebbek lesznek a piaci versenyfeltételek az itt tevékenykedő mintegy 9600 vállalkozás számára is - olvasható a közleményben. Az unióban mintegy 37 ezer kilométernyi belvízi közlekedési útvonal van, amely 20 tagállam területén oszlik el.
MTI