2009. február 6. 15:09

A cseh járműipar problémáit enyhíti a német kormányzat azon döntése, hogy 2500 euróval honorálja a legalább kilenc éves autót leadó újkocsi-vásárlót. A német vásárlók ugyanis így már viszonylag igen jó áron szerezhetik be a keleti gyártású kisautókat, egyebek között a Skoda Auto Fabia modelljét.

A megnövekedett kereslet miatt ezen modell gyártásánál a Skoda a négynapos mostani munkahétről február utolsó hetében visszatér az ötnaposra. A termelés növelésének terve "pozitív üzenet" a cseh fémiparnak is - közölte a Skoda egyik szóvivője.

A szakszervezetek szerint viszont az fenyeget, hogy a többi Skoda modell heti gyártási idejét tovább kell kurtítani. Az eddig legnagyobb számban értékesített Octavia modell iránt a kelet-európai piacokon nagyon visszaesett a kereslet, gyártóüzemeiben kilencedik hete négy napos a munkahét, piaci javulásnak nincs jele.

A nagyobb autók iránt óvatosabb a vevői érdeklődés, de még kisebb időt fordít majd a gyártó a Roomster modellek gyártására is, ha a szakszervezetek belemennek a munkaidő és a bérek további kurtításába. A négynapos munkahetet júniusig tervezik tartani.

A Csehországban gyártó Hyundai dél-koreai járműipari cég is pozitív tapasztalatokat nyert újabban a német piaccal: nőnek i30 jelű modelljük iránt a rendelések. A harmadik nagy csehországi külföldi járműgyártó, a Toyota-Peugeot-Citroen még nem tudott beszámolni javulásról.

MTI/Menedzsment Fórum

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.