Elképzelhető, hogy a világ vezető autógyárainak elsősorban gumiból készült különböző termékeket, főként hűtő- és fűtőcsöveket gyártó német ContiTech Holding GmbH magyar cégénél további létszámnövelésre is szükség lesz. A háttérben az áll, hogy a több nyugat-európai országban bevezetett roncsprémium, illetve a versenytársak egy részének csődje jelentős új megrendeléseket hozott.
Ugyanakkor Nagy Mihály ügyvezető igazgató a Délmagyarországnak a későbbi kilátásokat illetően óvatosan nyilatkozott. Egyelőre csak az tűnik biztosnak, hogy a "felfutás" az év végéig legalább kitart. A Continental-csoporthoz tartozó hannoveri székhelyű ContiTech még az év elején jelentette be, hogy spanyolországi gyárát bezárja és a termelést egy ötmillió eurós - döntően technikai, illetve technológiai - fejlesztést követően a makói, illetve a váci üzembe telepítik. Mindez azonban önmagában nem tett volna lehetővé létszámbővítést, hiszen a társaság rendelésállománya a gazdasági válság óta közel 40 százalékkal csökkent. Januárban a két gyár több mint 1200 dolgozójából százat küldtek el és februártól bevezették a négynapos munkahetet.
Az ügyvezető igazgató kifejtette: nemrég még úgy számoltak, hogy a nyugat-európai termelés áttelepítése után csak a korábban elbocsátott dolgozók visszavételére és az ötnapos munkarend visszaállítására lesz lehetőség. A Continental AG egyébként néhány nappal ezelőtt jelentette be, hogy különböző járműalkatrészeket gyártó részlegének létszámát másfél év alatt 2600 fővel csökkenti, mivel az idei első negyedévet több mint 267 millió euró veszteséggel zárta, írja a Napi Gazdaság.