2000. november 28. 11:00

A magyarok többet költenek Visa kártyájukkal, mint bármelyik más közép-kelet-európai ország lakosai.

A magyarok többet költenek Visa kártyájukkal, mint bármelyik más közép-kelet-európai ország
lakosai - derül ki a Visa International, a világ egyik vezető nemzetközi kártyatársaságának idei első
háromnegyedéves adataiból. A 2000. szeptember 30-i összesítések alapján a magyarországi Visa
kártyabirtokosok az elmúlt 12 hónapban átlagban 1578 dollárt költöttek, amely az egy évvel
ezelőttihez képest 18 százalékos növekedés. Amellett, hogy a magyar Visa kártyabirtokosok többet
költenek a lengyeleknél ( akik 1451 dollárt költöttek), vagy a cseheknél ( akik 1282 dollárral állnak
a rangsorban), a Visa kártyájukat is gyakrabban használják. A magyarországi kibocsátású Visa
kártyával végzett tranzakciók száma 23 százalékkal nőtt egy év alatt, és ez év szeptember végére
elérte a 34,4 milliót.

A magyarországi Visa kártyák száma 18 százalékos növekedéssel szeptember végére elérte a 1,45
milliót. A Visa hitel- és terheléses kártyák száma egy év alatt jelentősen nőtt: együttesen 207 284
Visa Gold, Visa Classic valamint Visa Business kártya van forgalomban hazánkban, amely 42
százalékos növekedés a tavalyi év első háromnegyed évéhez képest. Amíg 1999-ben a hitel- és
terheléses kártyák használata viszonylag ritka volt Magyarországon, addig mára ez a kártyapiac
legdinamikusabban fejlődő szegmense. A Visa hitel- és terheléses kártyákkal végzett tranzakciók
száma egy év alatt mintegy 47 százalékos növekedést mutatott.

"A Visa első háromnegyed éves eredményei is egyértelműen azt mutatják, hogy Magyarország az
első helyen áll a közép-kelet-európai régióban mind a bankkártyákkal történő fizetések számát, mind
volumenét tekintve. Ez a trend, vagyis hogy többet használják a kártyákat, a teljes közép-európai
régióra jellemző. A magyarok felismerték a bankkártya-használat előnyeit, hiszen az gyors,
kényelmes és biztonságos" - mondta Radu P. Obreja, a Visa International területi vezetője az
MTI-nek az eredményeket kommentálva. "A magyar kártyapiacon egyre több a valódi hitelkártya.
Ezen a területen is Magyarország egyértelműen a régió vezető állama" - húzta alá végezetül Radu P.
Obreja.