[ajanlo=1480][igazitas=left/]Évente nagyjából mintegy 70 milliárd úgynevezett "rózsaszín font" (pink pounds) keletkezik Nagy-Britanniában, vagyis ennyi pénzt keresnek és költenek el a homoszexuális emberek - derül ki egy friss elemzésből. Míg a teljes állásban dolgozó meleg férfiak átlagosan 34 200 fontot visznek haza évente, addig a férfiak keresetének teljes országos átlaga csupán 24 800. Hasonló az összefüggés a hölgyeknél is, igaz, az ő esetükben "csupán" hatezer font a különbség.
Sőt, egy másik, a Diva és a Gay Times olvasóinak körében végzett felmérés azt is kimutatta, hogy a leszbikus nők az átlagnál kettővel több szabadnapot vesznek ki évente és havonta 400 fontot költenek el hitelkártyájukkal.
Egyes tavalyi brit kormányzati intézkedések lehetővé tették a cégek számára, hogy kifejezetten a melegek számára kifejlesztett termékekkel és szolgáltatásokkal rukkoljanak elő. Becslések szerint az ország lakosságának mintegy 6 százaléka (több mint hárommillió ember) homoszexuális, így a pink pound-piac nagy üzletnek bizonyulhat a szemfülesek számára - írja a Guardian.
A brit melegek 2005-ben több mint 800 millió fontot költöttek CD-kre, még ennél is többet - 843 milliót - DVD-kre, nagyjából ugyanennyit könyvekre és magazinokra, s 1,9 milliárdot ruhákra. A "rózsaszín" ünnepi szezon 3 milliárd fontot ért Nagy-Britanniában.
Elemzők szerint most, hogy a piacot pontosabban fel lehet mérni, a cégek kidolgozhatják a melegeket célzó marketing-stratégiájukat annak érdekében, hogy kihasználhassák a "rózsaszínek" kiemelkedő vásárlóerejét. Olyan híres brit brandek, mint a Barclays Bank, a British Telecom, a HMV vagy a British Airways már mind átalakították valamelyest marketing-tevékenységüket ennek érdekében.
"Mindig azt feltételeztük, hogy a nemi egyenlőtlenségek és diszkrimináció miatt a leszbikusok rosszul keresnek" - mondta el Jane Czyzselska, a Diva szerkesztője. "A kutatásunk ennek ellenkezőjéről tesz tanúbizonyságot" - tette hozzá.