2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nagy-Britanniában a meleg férfiak évente mintegy tízezer fonttal (vagyis nagyjából 3,6 millió forinttal) többet keresnek, mint heteroszexuális társaik. A leszbikus britek is többet keresnek a más beállítottságú hölgyeknél - évente átlagosan mintegy hatezer fonttal.

[ajanlo=1480][igazitas=left/]Évente nagyjából mintegy 70 milliárd úgynevezett "rózsaszín font" (pink pounds) keletkezik Nagy-Britanniában, vagyis ennyi pénzt keresnek és költenek el a homoszexuális emberek - derül ki egy friss elemzésből. Míg a teljes állásban dolgozó meleg férfiak átlagosan 34 200 fontot visznek haza évente, addig a férfiak keresetének teljes országos átlaga csupán 24 800. Hasonló az összefüggés a hölgyeknél is, igaz, az ő esetükben "csupán" hatezer font a különbség.

Sőt, egy másik, a Diva és a Gay Times olvasóinak körében végzett felmérés azt is kimutatta, hogy a leszbikus nők az átlagnál kettővel több szabadnapot vesznek ki évente és havonta 400 fontot költenek el hitelkártyájukkal.

Egyes tavalyi brit kormányzati intézkedések lehetővé tették a cégek számára, hogy kifejezetten a melegek számára kifejlesztett termékekkel és szolgáltatásokkal rukkoljanak elő. Becslések szerint az ország lakosságának mintegy 6 százaléka (több mint hárommillió ember) homoszexuális, így a pink pound-piac nagy üzletnek bizonyulhat a szemfülesek számára - írja a Guardian.

"Pink pound"

A brit melegek 2005-ben több mint 800 millió fontot költöttek CD-kre, még ennél is többet - 843 milliót - DVD-kre, nagyjából ugyanennyit könyvekre és magazinokra, s 1,9 milliárdot ruhákra. A "rózsaszín" ünnepi szezon 3 milliárd fontot ért Nagy-Britanniában.

Elemzők szerint most, hogy a piacot pontosabban fel lehet mérni, a cégek kidolgozhatják a melegeket célzó marketing-stratégiájukat annak érdekében, hogy kihasználhassák a "rózsaszínek" kiemelkedő vásárlóerejét. Olyan híres brit brandek, mint a Barclays Bank, a British Telecom, a HMV vagy a British Airways már mind átalakították valamelyest marketing-tevékenységüket ennek érdekében.

"Mindig azt feltételeztük, hogy a nemi egyenlőtlenségek és diszkrimináció miatt a leszbikusok rosszul keresnek" - mondta el Jane Czyzselska, a Diva szerkesztője. "A kutatásunk ennek ellenkezőjéről tesz tanúbizonyságot" - tette hozzá.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!