2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Úgy hírlik, hogy jöhet a Lamborghini SUV.

Sajtótájékoztatók hív össze Matteo Renzi olasz miniszterelnök, Stephan Winkelmann, a Lamborghini, illetve Rupert Stadler az Audi első embere szerdán – írja az Autonews meg nem nevezett forrásokra hivatkozva.

Egy ilyen eseménynek azért lenne nagy jelentősége, mert nyilván a Lamborghini új terepjárójáról, az Urusról lenne szó, amelyről számos pletyka keringett az elmúlt hónapokban. Egyrészt kérdéses volt, hogy a csoporttárs Audi hagyja-e, hogy még egy nagy SUV jelenjen meg a VW-csoporton belül, másrészt az sem volt biztos, hogy ha egyáltalán gyártásba kerül a kocsi, akkor hol épül fel az összeszerelő-üzem.

A források szerint az olasz kormány egy 80 millió euró (24,7 milliárd forint) értékű ösztönző-csomagot is felajánlott a cégnek, csak hogy „otthon” szereljék össze a terepjárót. Az üzem egyébként 500 embernek adna munkát és nyilván nagy presztízsveszteség lenne az olaszoknak, ha a szupersportkocsikról ismert gyártó kivinné a munkát a határokon túlra.

Persze itt csak összeszerelésről beszélünk, hiszen az autó egyes elemei nyilván ott készülnek, ahol a Q7, a Cayenne és a Touareg alkatrészei, sőt az is meglepő lenne, ha nem ugyanarra a padlólemezre épülne.

Kattintásra galéria nyílik!

Hogy az Audi miért hagyta jóvá a gyártást, annak oka a rossz kínai úthálózatban keresendő. Mivel Kínában egyre több milliárdos él, aki nyugodtan megengedhetne magának egy Lamborghinit, de csak azért nem vesz, hogy ne legyen tengelytörés a vége, azoknak jó választás lehet a SUV. Vagyis jelenleg az a helyzet, hogy ha a Lamborghini növelni szeretné piaci részesedését Kínában, akkor bizony magas autót kell kínálnia a vevőknek. Ez pedig úgy tűnik fontosabb, mint, hogy pár európai és amerikai vásárló majd a Q7, vagy Cayenne helyett Urust vesz.

A Lambo SUV remekül mutatja azt a tendenciát, hogy a luxust bármeddig lehet növelni. Ahogy arról korábban már mi is írtunk, több olyan gyártól készül kilépni a komfortzónájából és SUV-gyártásra adni a fejét, amelyekről korábban ezt elképzelni sem lehetet volna. A Bentley-ről már tudjuk, hogy hamarosan bemutatja Bentayga nevű terepjáróját, a Maserati pedig a Levantéval léphet be a piacra, sőt, a Rolls-Royce sem marad ki a jóból.

A Lamborghini jelenleg a Huracán és az Aventador sportkocsikkal van jelen a piacon.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!