A MAN elnökének tájékoztatása szerint a kereslet jövőre várható zsugorodása miatt a csoport visszafogja gyártását, sőt, már az idén csökkentik a kikölcsönzött dolgozók létszámát. A vállalatnál jelenleg 2200 ilyen alkalmazott van. Ugyanakkor az elnök szerint a világszerte 55 ezer fős törzsállományt nem érinti a leépítés.
Emellett átmeneti leállásra is készül a MAN: az ausztriai Steyrben lévő üzemében - ahol minden harmadik MAN teherautó készül - október vége és karácsony között hét pénteki napon leáll a termelés. A döntés súlyosan érintheti a felső-ausztriai iparváros dolgozóit, hiszen a másik legfontosabb munkaadó, a BMW is jelezte, hogy a gyengülő kereslet miatt novemberben több napra leállítja a motorgyártást.
Az idei év azonban egyelőre még jól alakul a MAN számára, várhatóan elérik az eredetileg kitűzött célt, a 100 ezres értékesítést, és ezzel újabb rekordot állítanak fel.
Nem jobb a helyzet az Egyesült Államokban sem: a Daimler tervei szerint két teherautógyárat zár be az Egyesült Államokban is Kanadában, és ezzel 3500 munkahely szűnik meg.
A General Mototrs is előbbre hozza egy wisconsini teherautógyár bezárását.