2p

A személyautókhoz hasonlóan értékesítési nehézségekkel küzd a teherautó-gyártás is: legutóbb a szakma két vezető cége, a német MAN és a Daimler amerikai részlege, illetve a General Motors jelezte, hogy átmeneti leállásokkal, illetve gyárbezárásokkal mérsékli termelését.

A MAN elnökének tájékoztatása szerint a kereslet jövőre várható zsugorodása miatt a csoport visszafogja gyártását, sőt, már az idén csökkentik a kikölcsönzött dolgozók létszámát. A vállalatnál jelenleg 2200 ilyen alkalmazott van. Ugyanakkor az elnök szerint a világszerte 55 ezer fős törzsállományt nem érinti a leépítés.

Emellett átmeneti leállásra is készül a MAN: az ausztriai Steyrben lévő üzemében - ahol minden harmadik MAN teherautó készül - október vége és karácsony között hét pénteki napon leáll a termelés. A döntés súlyosan érintheti a felső-ausztriai iparváros dolgozóit, hiszen a másik legfontosabb munkaadó, a BMW is jelezte, hogy a gyengülő kereslet miatt novemberben több napra leállítja a motorgyártást.

Az idei év azonban egyelőre még jól alakul a MAN számára, várhatóan elérik az eredetileg kitűzött célt, a 100 ezres értékesítést, és ezzel újabb rekordot állítanak fel.

Nem jobb a helyzet az Egyesült Államokban sem: a Daimler tervei szerint két teherautógyárat zár be az Egyesült Államokban is Kanadában, és ezzel 3500 munkahely szűnik meg.

A General Mototrs is előbbre hozza egy wisconsini teherautógyár bezárását.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!