2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A gabonafélék szállításának bővítésével kívánja ellensúlyozni a Mahart Duna Cargo Kft., hogy az acélipari válság következtében mintegy ötven százalékkal csökkent az ebből a szektorból a céghez érkező szállítási megrendelések volumene. A kialakult helyzet miatt felgyorsított flotta-felújítási programnak köszönhetően az év közepére a 248 hajóból álló flotta további 18 egységét teszik gabonaszállításra alkalmassá, közölte az mfor.hu-val a társaság.

Litvai: acél helyett gabona 

A csaknem 250 hajóval dolgozó Mahart Duna Cargo Kft. több mint 340 ezer tonna hordképességű flottájának egészen a közelmúltig a teljes, évi 3,1 millió tonnás forgalom mintegy 60-65 százalékát adták a Dunára települt öntödék és más kohászati cégek.

A válság azonban mostanra − az autóipari megrendelések esését követően − az acélágazatot is elérte, így a szén, vasérc és más alapanyagok szállításai is csökkentek.

A megrendelések harminc százaléka elúszott

Az acélipari szállítások 50 százalékos visszaesése a cég teljes megrendelés-állományában mintegy 30 százalékos kiesést jelent, ismertette a helyzetet Litvai János, a vállalat ügyvezetője.

Ezt kiküszöbölendő a Mahart felgyorsította bárkái − a köznyelvben uszályként ismert szállítóeszközök − átalakítását, hogy azok minél hamarabb megfeleljenek az erősödő gabonaszállítási igényeknek.

Jelenleg is már évi 7-800 ezer tonna ömlesztett termény szállítására van megrendelésünk, de pillanatnyilag kapacitásunk sem lenne többre, ezért dolgozunk ennek bővítésén, mondta a vezető.

Pillanatnyilag egyszerre hat bárkán folyik az átalakítás, melynek során tető kerül a rakterekre, hiszen a gabonafélék esetében fontos hogy szárazon, minőségromlás nélkül érkezzenek meg a célállomásra. Ez év végéig várhatóan további 12 bárkát újítanak fel és alakítanak át. Szerencsés esetben tehát már középtávon sikerül kompenzálni a kohászati szállítások elmaradása miatti veszteséget, tette hozzá.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!