A csaknem 250 hajóval dolgozó Mahart Duna Cargo Kft. több mint 340 ezer tonna hordképességű flottájának egészen a közelmúltig a teljes, évi 3,1 millió tonnás forgalom mintegy 60-65 százalékát adták a Dunára települt öntödék és más kohászati cégek.
A válság azonban mostanra − az autóipari megrendelések esését követően − az acélágazatot is elérte, így a szén, vasérc és más alapanyagok szállításai is csökkentek.
A megrendelések harminc százaléka elúszott
Az acélipari szállítások 50 százalékos visszaesése a cég teljes megrendelés-állományában mintegy 30 százalékos kiesést jelent, ismertette a helyzetet Litvai János, a vállalat ügyvezetője.
Ezt kiküszöbölendő a Mahart felgyorsította bárkái − a köznyelvben uszályként ismert szállítóeszközök − átalakítását, hogy azok minél hamarabb megfeleljenek az erősödő gabonaszállítási igényeknek.
Jelenleg is már évi 7-800 ezer tonna ömlesztett termény szállítására van megrendelésünk, de pillanatnyilag kapacitásunk sem lenne többre, ezért dolgozunk ennek bővítésén, mondta a vezető.
Pillanatnyilag egyszerre hat bárkán folyik az átalakítás, melynek során tető kerül a rakterekre, hiszen a gabonafélék esetében fontos hogy szárazon, minőségromlás nélkül érkezzenek meg a célállomásra. Ez év végéig várhatóan további 12 bárkát újítanak fel és alakítanak át. Szerencsés esetben tehát már középtávon sikerül kompenzálni a kohászati szállítások elmaradása miatti veszteséget, tette hozzá.
Menedzsment Fórum