3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Tisztelt Vásárló Program keretén belül ismét Adatvédelmi Kommandót tartott a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség. Az e-kereskedő szektor után a felmérés célpontjai az utazási irodák mellett szállás- és repülőjegy foglalással foglalkozó oldalak voltak. A felmérésből jól látható, hogy elsősorban a nagyobb, illetve nemzetközi hátterű cégek megfelelően alakítják ki adatvédelmi tartalmaikat.

Az adatvédelmi Kommandó adatfelvétele 2014. szeptemberében zajlott, összesen 30 cég kiválasztásával, a mintában vegyesen szerepeltek kisebb és a nagyobb cégek. Mivel az utazási szolgáltatásokat sok külföldi székhelyű, de ugyanakkor magyar honlappal rendelkező cég is kínál, ezért idén a kutatás nemzetközi vállalatokra is kiterjedt.
Az Adatvédelmi Kommandóban azt vizsgálták, hogy az adott cég honlapján található funkciók, mint a regisztráció, a hírlevél-feliratkozás, a cookie-kezelés, az adatvédelmi tájékoztató- mennyire felelnek meg a jogszabályoknak.

A 30 vizsgált oldal átlageredménye közepes - ami az előírásoknak alapvetően megfelelőt jelent - , némileg magasabb a 2014 elején a webshopok, illetve kuponos oldalak esetében tapasztalt értéknél. A vizsgált cégek között határozottan kirajzolódott egy olyan csoport, ahol körültekintő alapossággal kezelték az adatvédelmi területet. Hozzá kell tenni, hogy ezekben az estekben nagyobb, illetve nemzetközi hátterű cégekről beszélhetünk, ahol vélhetően a központi anyagok helyi változatait - nem csupán fordításait - használták. A legjobban a három terület közül a légitársaságok oldalai szerepeltek.

Eredmények 5-ös értékelési skálán
Legrosszabb eredmény: 1,23
Az iparág átlaga: 2,78
Legjobb eredmény: 3,77

A vizsgálat során több típushiba jött elő a cégek részéről, mint:
1.    Az adatvédelmi tájékoztató nem minden esetben könnyen megtalálható.
2.    Adatkezelési tájékoztató sokszor még a korábbi adatvédelmi törvényre utal.
3.    Kevés esetben tartalmazott az adatkezelési tájékoztató 18 éven aluliak kapcsán rendelkezést.
4.    Sok esetben nem volt hírlevél célú adatvédelmi tájékoztató.
5.    A hozzájárulás jelölésére szolgáló doboz előre kitöltött, "igen" állapotot mutat. Azaz, automatikusan védelmezi a hozzájárulást, nem megadni, hanem megvonni lehetséges "opt-out".

Az Adatvédelmi Kommandó a Tisztelt Vásárló program keretén belül valósult meg, melynek célja összefogás a vásárlókkal és a márkákkal a fogyasztóbarát kereskedelmi gyakorlatért. A felmérés szakmai partnerei a Dr. Hatházi Vera Ügyvédi Iroda és a Crane. Az Adatvédelmi Kommandó az elkövetkező időszakban továbbra is több szektort vizsgál át, így ösztönözve a cégeket az önszabályozás fontosságára és a jogi környezet betartására, a fogyasztók felé pedig objektív és hiteles képet szeretne nyújtani a piaci szereplőkről. A Tisztelt Vásárló Program alapítója a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség és az Origo, szakmai partnerei: Crane, Dr. Hatházi Vera Ügyvédi Iroda, Multicom, Kutatócentrum. A program támogatója a Magyar Posta.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!