Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) és a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) koordinálásával, összesen 22 szervezet írta alá a kódexet. Urbán Zsolt, a MRSZ elnöke az aláíráskor hangsúlyozta: a kódex az önszabályozás alapja, nemcsak kötelezettségvállalás, hanem iránymutatás.
Hozzátette: minden jelen lévő szervezet a fogyasztók bizalmáért küzd, a reklámetikai kódexnek is követnie kell azokat a változásokat, amelyeket a digitális fejlődés és a különböző új termékek megjelenése generál. Megyer Örs, az ÖRT elnöke kiemelte: az önszabályozás komplett rendszer, a legfontosabb, hogy egyetértés legyen a piaci szereplők között ebben.
Az önszabályozás elemeivel kapcsolatban az ÖRT elnöke kitért az előzetes minősítésekre, amelynek során az ügynökségek elküldik az előzetes reklámokat véleményezésre a testülethez. Hozzátette: évente 800-900 előzetes reklám érkezik, amelyeket hetente elbírálnak, hogy megfelelnek-e az etikai elveknek. A testület döntéseinek majdnem 100 százalékát elfogadják az érintettek – jegyezte meg. A megújult reklámetikai kódex június 30-val lép hatályba.
MTI