A Magyarországon 800 millió eurós beruházást végző cég márkái közül a legkelendőbb a Mercedes volt, amelynek újgenerációs, A és B osztályú modelljeit várhatóan a még épülő kecskeméti üzemben gyártják majd. A luxuskocsikból áprilisban világszerte 93.100 darab kelt el, 15,3 százalékkal több a tavalyinál. A növekedés motorja a szárnyaló kínai piac és a fellendülő amerikai kereslet.
Ugyanakkor a Smart városi kisautó népszerűsége tovább csökkent. Összesen 9.000 darab kel el a modellből, ami 11,4 százalékos csökkenés a tavaly áprilisihoz képest.
A Daimler a BMW után a világ második legnagyobb luxusautó-gyártója. A csoport tavaly 2,644 milliárd euró adózás utáni veszteséget szenvedett el. Egy évvel korábban még 1,414 milliárd euró nyereséget ért el a társaság.
A Daimler bevétele éves szinten 20 százalékkal 78,9 milliárd euróra csökkent 2009-ben. Összesen 1,6 millió járművet értékesített, félmillióval kevesebbet a 2008-ban eladott 2,1 milliónál.
MTI/Menedzsment Fórum