Az elmúlt évek tendenciái bizonyítják, hogy folyamatosan nő a magyar borok minősége, egyre magasabb szintű a borkínálat, és dinamikusan növekszik a borok exportja is. Ezt a növekedést támogatja az idén negyedik alkalommal megrendezett Lidl Wine Expo Hungary is, ahol 10 európai ország borszakértői választották ki azokat a magyar borokat, melyek 2017-ben elérhetők lesznek a Lidl külföldi üzleteiben.
A hazai borok külföldi népszerűsítését támogató rendezvényen közel 800-féle magyar bort mutattak be, melyet 7 borrégió 21 borvidékének több mint 100 borászata készített. A Lidl Magyarország által életre hívott eseményen keresztül Európa 10 országának több mint 5000 Lidl üzletében kaphatók ma már magyar borok, melyek növekvő népszerűségét bizonyítja, hogy 2016-ban a Lidl Magyarország révén a magyar borászatok 6,1 millió palack bort exportáltak külföldre, amely másfélszer több az előző évhez képest. Ez az 52 százaléka a vállalat által 2016-ban értékesített magyar boroknak, emellett pedig országos szinten a magyar borexportból származó bevétel 11 százalékát a Lidl Magyarország által értékesített bor teszi ki.
Nepp Zoltán a Lidl Wine Expo Hungary rendezvényen közölte, a magyar borok külföldi népszerűsítését támogató rendezvényen mintegy 800 magyar bort mutattak be a beszerzőknek, 7 borrégió 21 borvidékének több mint 100 borászatából. A Lidl Magyarország által Európa 10 országának - például Nagy-Britannia, Németország, Bulgária, Szlovákia, Lengyelország, Csehország - több mint 5 ezer Lidl üzletében kaphatók magyar borok.
MTI