3p

A kormány a 2014-ben megnyíló európai uniós forrásokból is támogatni fogja a hazai kötöttpályás közlekedési fejlesztéseket - jelentette ki a nemzetgazdasági miniszter szerdán Debrecenben, amikor átadta az új 2-es villamosvonalat.

Németh Lászlóné hozzátette: az új spanyol villamosok átadásával 11 évre csökkent a debreceni villamosok átlagéletkora, és a kocsik 95 százalékát mozgáskorlátozottak is tudják használni. Megjegyezte, hogy Debrecenben az országos átlagnál korszerűbbek a tömegközlekedési eszközök, a 140 autóbusz átlagéletkora például mindössze 5 év.

A fejlesztési miniszter beszámolt arról is, hogy két hónapon belül befejeződik a 4-es és a 48-as főút debreceni szakaszának burkolatfelújítási programja, s több megyei jelentős útfelújítás: a 4-es főút 26 kilométeres szakaszának felújítása, 12 kilométerrel bővült a 4-es főút Debrecent elkerülő szakasza, s jelenleg is tart 40 kilométer mellékút burkolatának javítása.

Németh Lászlóné tájékoztatása szerint a hazai vasút fejlesztése 2010-től kiemelt feladat a kormány programjában. A tárcavezető utalt a Szajol-Püspökladány vonal, valamint több mint 300 vasúti kocsi felújítására. "Ma Magyarországon rég nem látott fejlődés kezdődik, ismét a beruházások, a fejlesztések időszakába léptünk" - jelentette ki.

Kósa Lajos, Debrecen fideszes polgármestere örömét fejezte ki, hogy elkészült a mintegy 20 milliárd forintos villamosberuházás. Bejelentette: a kormány önerőpályázat keretében további 825 millió forint támogatást biztosít az új sínpályák környezetének helyreállítására. Ezek a munkák júniusra fejeződnek be - tette hozzá.

Jesus Esnaola, a spanyol Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) vezérigazgatója elmondta: villamosaik a világ számos városában közlekednek. Közlése szerint különös figyelmet fordítottak a gyártásnál a speciális műszaki igények kielégítésére, s reményét fejezte ki, hogy a következő magyarországi villamosprojektekben is lesz szerepe a CAF-nak.

A villamosberuházás keretében 18 spanyol járművet vásárolt a DKV Debreceni Közlekedési Zrt., és 8 kilométernyi, felerészben füves pályát építettek - mondta el Nagy Attila, a cég vezérigazgatója az MTI érdeklődésére. Tizenöt jármű már Debrecenben van, ebből 13 levizsgázott, 11-et szerdán forgalomba is helyeztek - fűzte hozzá.

Nagy Attila elmondta azt is, hogy a 20 milliárdos beruházás 80 százalékos európai uniós támogatással valósult meg, 10-10 százalékot pedig a központi költségvetés, illetve a helyi önkormányzat biztosított a projekthez.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!