Júliusban derült ki, hogy szeptember elején új magyar légitársaság indulhat. Aki megörült, az most el is szomorodhat, mert a jelek szerint szélhámosság az egész, írja a Magyar Nemzet.
A lap röpke körbetekintése alapján a Ronan Air alig néhány héttel az elvileg tervezett indulás előtt sem marketing- sem pedig kereskedelmi tevékenységbe nem kezdett, a honlapjukon pedig sincs érdemi információ a kínálattal kapcsolatban.
Amit viszont már tudni lehet a majd - talán - elérhető utakról, az sem biztató. A Ronan Air ugyanis Pozsonyba, Debrecenen keresztül Marosvásárhelyre és Zágrábba is indítana járatokat, ezek a célpontok viszont akár vonattal vagy busszal is néhány órán belül elérhetők, repülőgépes összeköttetésre semmi szükség.
Szélhámosságot szimatolnak az mno reptéri forrásai is, akik szerint nem lehet valami nagy a szakértelem ott, ahol olyan gépekkel – ATR 72-500-as típusúakkal – hoznának létre ferihegyi bázist, amelyeknek a szervizelésére nincs is kapacitás.
De Ferihegy hivatalos arcai is meg vannak lőve a Ronan Airrel kapcsolatban. A Budapest Airport szóvivője, Hardy Mihály azt mondta ugyanis, hogy a Ronan részéről eddig csak egy informálisnak tekinthető megkeresés volt feléjük. Galgóczy Ferenc, a Budport Handling vezérigazgatója pedig kiemelte, hogy egy új légitársaság operációját megelőzően legalább másfél-két hónappal szerződést kell kötni valamelyik földi kiszolgáló szervezettel, ennyi időre van szükség a felkészüléshez, illetve a kiszolgáló személyzet képzéseihez. Az mno úgy tudja, a Ronan kért ugyan ajánlatokat a témában, de még egy társasággal sem szerződött le.
Szóval lehet, hogy kaptunk egy Sólyom Airways 2-t.
mfor.hu