A német gazdasági napilap szerint a Daimler a Car2go elnevezésű kísérleti programját kívánja kiterjeszteni a legnagyobb európai autókölcsönző céggel együttműködésben.
A Duna menti Ulmban 2008-ban elindított Car2go program lényege, hogy a város teljes területén rendelkezésre állnak gépkocsik, amelyek használatáért percalapú díjat szednek. Az ügyfél beszáll, elindul és elintézi mindazt, amihez kell a kocsi, majd amikor már nincsen szükség rá, egyszerűen otthagyja bármelyik nyilvános parkolóhelyen.
A tankolást, tisztítást a társaság munkatársai végzik. Foglalni lehet előre, de akár hirtelen ötlettől vezérelve is el lehet vinni a szabad Smartokat. A bérleti díjban az üzemanyag és a biztosítás is benne van, fizetni utólag kell, letétet nem kér a kölcsönző cég.
Az úgynevezett autómegosztás - carsharing - üzleti alapú változata a közösségi kerékpárkölcsönző rendszerekre hasonlít, és arra a felismerésre épül, hogy változik az autózással összefüggő fogyasztói felfogás; különösen a fiatalok körében csökken a saját kocsi jelentősége, ami visszavetheti az autóeladásokat.
A Daimler az Egyesült Államokban, a texasi Austinban is indított kísérleti projektet. A következő lépésben Hamburgban tesztelik az elképzelést, a Car2go így egy igazi nagyvárosban is bizonyíthat.
Az autógyártó szerint az új típusú, rövid időre szóló, városi autókölcsönzés legalább évi 1 milliárd eurós piac. Németországban jelenleg 170 ezer ember használ gépkocsit különböző autómegosztási konstrukciókban, a vizsgálatok szerint azonban 2016-ig 1,2 millióra nőhet ez a szám.
A 160 országában jelenlévő Europcar a szükséges infrastruktúra kiépítésében segít. A tervek szerint országonként egy-egy közös céget alapítanak majd. A szolgáltatás beindításához további partnereket, befektetőket keresnek. A részleteket egy jövő januári bemutatón ismertetik majd - írta a Financial Times Deutschland pénteken.
MTI