Az OTP-t, mint márkát 436 millió euróra értékelte az intézet. Az értékelés szerint az első tíz helyen álló európai márka az idén 11,2 milliárd euróval, azaz közel 6 százalékkal kevesebbet ér, mint tavaly, összesen 186 milliárd eurót.
A top 10-ben lévő, márkás termékeket forgalmazó vállalatoknál már valamelyest jobb a helyzet, náluk a márkaérték csak 500 millió euróval, 0,2 százalékkal csökkent 239 milliárd euróra.
A vesztesek között az első helyen a pénzügyi szolgáltatók, illetve az autómárkák állnak, míg a fogyasztási cikkek márkaértéke nőtt a válság idején is.
Az összeállítás szerint a neves márkákat forgalmazó cégek rangsorában az első a Nokia, a cég a márka szempontjából 35,22 milliárd eurót ér. A második a francia LVMH luxuscikkeket forgalmazó vállalat, 32,37 milliárddal, a harmadik a belga Inbev söripari csoport 26,93 milliárd euróval. Rajtuk kívül a Vodafone, az Unilever, a Telefonica, a Mercedes Benz, a Deutsche Telekom, a BMW és a SAB Miller található az első tízben.
Az egyedi márkákat tekintve is a Nokia vezeti a sort, 36,2 milliárd eurós márkaértékkel, a második a Vodafone 23,79 milliárddal, a harmadik a Mercedes Benz 19,39 milliárddal. Az első tízben van még a Louis Vuitton, a BMW, a Deutsche Bank, a Telefonica, a T-Mobile, az Orange és a Nescafe.
MTI/Menedzsment Fórum