Az NFÜ a gyorsított eljárást azzal indokolta, hogy jogszabályi kötelezettsége a Nemzeti Fejlesztési Terv eredményeinek népszerűsítése, és a lakosság legszélesebb körének tájékoztatása a leghatékonyabb módon. Ennek az olyan kommunikációs környezet felel meg, ahol a médiafogyasztás magasabb az átlagosnál. Ezt biztosítja az idei olimpia alatti kampány, amelyhez a szerződést legkésőbb augusztus 7-ig meg kell kötnie.
Az ajánlati felhívás definíciója szerint a közbeszerzés tárgya az uniós fejlesztési források eredményes végrehajtását támogató kommunikációs tevékenységhez kapcsolódó médiavásárlás. A feladat két részből áll, az első 733 333 333 forint tévé-, rádió-, írott sajtóbeli- és közterületi reklámokra fordítandó. A második 366 666 667 forintos rész pedig az egyéb közérdekű médiavásárlásokat tartalmazza.
Az egyes feladatokra külön is lehet jelentkezni. Az első feladatnál az ajánlattevő éves forgalmának az elmúlt két évben - évenként - el kellett érnie a 600 millió forintot. A második feladatnál 300 millió forint ugyanez a feltétel.
A referencia az első feladatnál az utóbbi három évben - ugyancsak évenként - egy-egy legalább 200 millió forint értékű országos kampány. A második feladatnál az évenkénti közérdekű médiavásárlásnak el kell érnie az 50 millió forintot.
Az ajánlattételi - jelentkezési - határidő július 10. Az ajánlatok értékelése során az összességében legelőnyösebb ajánlatot fogja kiválasztani az NFÜ. Mindkét feladatnál legnagyobb súllyal az ajánlati ár esik latba.