A minisztérium "Dobja be mindenki a magáét" elnevezésű kampányával elsőként nyerte el a díjat. Az 1995-ben alapított, környezetvédelemi minisztériumokat, nemzeti környezetvédelmi egyesületeket, szervezeteket magába foglaló Zöld Pók Hálózat (Green Spider Network, GSN) idén először hirdette meg Best Practice (Legjobb Gyakorlat) elnevezésű versenyét, amelyre a tagszervezetek környezetvédelmi célú kommunikációs kampányaival nevezhettek.
A kampány 2005 végén indult. "A program alapgondolata a társadalom aktív bevonása, azaz nem csupán egy oktató-nevelő kommunikációs kampányt szerettünk volna, hanem annál jóval többet. Ebben sokat segített saját és a projektben részt vevő munkatársaim piaci szférában szerzett személyes tapasztalata is, amelynek eredményeként az államigazgatási szférába még szokatlan, újfajta megközelítést sikerült behoznunk" - fogalmazott Monostori Katalin főosztályvezető-helyettes, a kampány ötletadója és kivitelezője.
A projekten a WELL Reklám és pr-ügynökség dolgozott, a kampány tv-szpotból, online megjelenésből és egyéb kommunikációs eszközökből állt.