A szövetség közleményében emlékeztetett rá: az E.On álláspontja azt, hogy az áramszolgáltató nem tartozik kötbérfizetési kötelezettséggel az elmúlt heti áramkimaradás miatt, de a FEOSZ szerint ez elfogadhatatlan.
Mint írták, az E.On "kezdetben a rosszul ültetett fákkal, nehezen járható utakkal, nem megfelelően karban tartott és kidőlt oszlopokkal indokolta azt, hogy a fogyasztóknak nem fizet", jelenleg pedig a leesett hó mennyiségére és minőségére, így rendkívüli időjárási körülményre hivatkozik. A FEOSZ kifogásolja, hogy a fogyasztók nem kaptak megfelelő tájékoztatást arról, hogy mikorra lesz helyreállítva az áramszolgáltatás és arról sem, hogy milyen jogérvényesítési lehetőségeik vannak.
A FEOSZ közleményében idézi az E.On üzletszabályzatának mellékletét, amely szerint rendkívüli időjárás az, amit "az E.On illetékességi területén független szerv annak minősít", vagyis az áramszolgáltató csak ilyen vélemény birtokában mondhatja ki azt, hogy nem tartozik helytállási kötelezettséggel. A fogyasztóvédő szervezet azonban úgy tudja, az E.On nem szerzett be ilyen, független szerv által kiadott véleményt.
Mint írták, ha az áramszolgáltatás nem felel meg a szerződésben vállalt követelményeknek, akkor a szolgáltatót ötezer forint kötbérfizetési kötelezettség is terheli a kártérítési kötelezettség mellett.
"Az áramszolgáltató által felajánlott étkezési utalványok nem mentesítik a jogszabályi kötelezettsége alól. Nem a fogyasztónak kell viselnie annak a következményeit, ha a szolgáltató nincs felkészülve januárban a hóesés által okozott nehézségekre" - tették hozzá.
A FEOSZ hangsúlyozta: amennyiben az E.On nem tájékoztatja megfelelően a fogyasztókat és nem tesz eleget a jogszabályokban és az üzletszabályzatában vállalt kötelezettségeinek, a fogyasztóvédelmi szövetség a jövő héten bírósághoz fordul a fogyasztók jogainak érvényesítése érdekében.