A Népszabadság értesülései szerint az Európai Bizottság már készül is arra az eljárásra, amiben visszakérik majd Magyarországtól a "nem rendeltetésszerűen felhasznált" EU-s pénzeket, vagyis azokat, amiket a Közgép problémás projektjeire kifizettek. Az összeget illetően azonban még tárgyal a kormány és a bizottság, és egyelőre azt sem lehet tudni, hogy mikor lesz vége ezeknek.
Az OLAF 50 uniós pénzből fizetett beruházásnál vizsgálódik, melyek értéke közel 500 milliárd forint. Ebből a lap információi szerint 162 milliárdot tesz ki a 6 Közgép által végzett projekt. Vagyis:
- az M0 autópálya M6-os és 51-es főút közötti szakaszának bővítése,
- a Szajol–Püspökladány-vasútvonal átépítése,
- vasútfejlesztések Záhony környékén,
- szennyvízcsatorna-hálózat bővítése Székesfehérvárnál,
- és építkezések Sopronban és Szolnokon.
Ha a Közgép és konzorciumainak teljes, 162 milliárdos szerződéscsomagja elbukik a megméretésen, a visszaéléssel érintett magyarországi uniós beruházások értéke meghaladja majd a közösségi támogatások 2 százalékát.
Eközben:
A fővárosi is nekiment Simicska egy másik cégének, hiszen egyoldalúan felbontották a 9 éves szerződést a Mahir Cityposterrel.
mfor.hu