2p

Londonban minden kiskereskedelmi vállalat ott akar lenni - állapítja meg CBRE ingatlanpiaci tanácsadó vállalat „Mennyire globális a kiskereskedelem?” évi rendszeres elemzése.

A világ egyik vezető ingatlanpiaci tanácsadója, a CBRE a 326 legnagyobb kiskereskedelmi vállalat nemzetközi terjeszkedését követi nyomon immár az ötödik éve a világ 200 legnagyobb városában, hogy feltérképezze működési területük "globális lenyomatának" alakulását.

A tanulmány megállapítása szerint 2011-ben ismét London érdemelte ki magának a vezető helyet a kiskereskedelmi vállalatok legkedveltebb üzleti telephelyei rangsorában. Londonban a vizsgált kiskereskedelmi vállalatok 55,5 százaléka rendelkezett telephellyel. Az előző évben London és Dubai osztozott az első helyezésen, de 2011-ben Dubai 53,8 százalékos képviselettel a második helyre csúszott vissza. New York 43,9 százalékkal megőrizte harmadik helyét, Moszkva pedig 43,7 százalékra két pozíciót lépett előre és felzárkózott Párizs mellé a negyedik helyre.

Budapest két pozícióval előbbre lépett a rangsorban: a magyar fővárosban a vizsgált kiskereskedelmi vállalatok 26,9 százaléka rendelkezik üzlettel, ami az 52-ik helyezésnek felel meg.

Az országok rangsorában az Egyesült Királyság vezet, szorosan mögötte az Egyesült Arab Emirátusok és az Egyesült Államok a második és a harmadik helyen. Negyedik Spanyolország, Kínával szorosan a nyomában. A hatodik helyen Franciaország és Németország osztozik. A legjobb tíz sorrendben Oroszországgal, Olaszországgal és Szaúd-Arábiával teljesedik ki.

Leginkább "globalizáltnak" az észak-amerikai kiskereskedelmi láncok számítanak: 73 százalékuk képviselteti magát mind a három nagy globális régióban (Európa, Közel-Kelet és Afrika; az ázsiai és csendes-óceáni térség; az amerikai kontinens). Az európai láncok 44 százaléka, míg az ázsiaiak 23 százaléka van jelen mind a három régióban.

Tavaly a vizsgált piacok 74 százalékánál legalább egy új piaci szereplő jelent meg és a felmérésben részt vevő kiskereskedelmi vállalatok összességében az előző évivel megegyező mértékben 2,1 százalékkal bővítették üzlethálózatukat.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!