Július elsejétől újszerű kampányt indít Magyarországon a Coca-Cola Magyarország Kft. - derült ki a társaság keddi sajtótájékoztatóján. A cég - amely tavaly kétszámjegyű növekedést ért el nálunk az egy évvel ezelőttihez képest - idén ünnepli negyvenéves születésnapját hazánkban, ennek szellemében készítették el az új reklámfilmet és a kapcsolódó hirdetéseket.
Mivel a cég szakemberei szerint a fogyasztókat ma mindennél jobban érdekli az, hogy a mit tartalmaz a Coca-Cola, ezért az új reklámban az üdítőital gyártását övező titokra irányítják rá a figyelmet: láthatjuk, milyen üvegeket gyártottak a kezdetekkor, illetve hogyan alakult át a forma a mai modern külsőre.
Bár a hét összetevőre, amelyekből 1886-ban Dr. John Pemberton, Atlanta orvosa és patikusa megalkotta a frissítő "varázsitalt", most sem derül fény, azt kihangsúlyozzák, hogy mi nincs benne: az üdítő soha nem tartalmazott hozzáadott tartósítószert és mesterséges aromát.
Érdekesség, hogy maga Pemberton is kezdettől fogva rendkívül fontosnak tartotta reklámozást, a kezdeti eladásokból származó 50 dollárból majdnem az egész összeget viaszosvászon zászlókra, ingyenes vásárlási utalványokra és néhány szerény újsághirdetésre költötte.
2,5 milliárdból bővítik az ásványvízüzemet
A vállalat egy beruházással is ünnepel Magyarországon: már elkezdődött a társasághoz tartozó NaturAqua ásványvizet töltő zalaszentgróti palackozó bővítése európai uniós hozzájárulással, ennek értéke eléri a 2,5 milliárd forintot.
A Coca-Cola Magyarország az elmúlt két évben két úgynevezett aszeptikus, azaz csíramentes körülmények között töltésre alkalmas palackozósort is átadott, amely lehetővé teszi, hogy tartósítószer nélkül gyártsák a termékeket – a beruházások értéke meghaladta a tízmilliárd forintot.
A két magyarországi üzemben ma már természetesen nem csak Coca-Cola készül, a cég több mint negyven termékkel van jelen hazánkban: egyebek között energia- és sportitallal, ásványvízzel, jeges teával és gyümölcslevekkel.
Százmilliárdból fejlesztettek Magyarországon
Jelenleg 1400 dolgozót foglalkoztat a dunaharaszti székhelyű, két palackozó üzemet és tíz regionális központot működtető cég. Az üdítők előállításához használt nyersanyagot és alapanyagok mintegy kétharmadát belföldi szállítók biztosítják.
A vállalat mostanáig százmilliárd forintot meghaladó összeget fordított magyarországi gyártókapacitásának kialakítására és fejlesztésére.
A Coca-Cola indulása hazánkban
Már sokan nem emlékeznek arra, hogy hazánkban először az 1967-es Budapesti Nemzetközi Vásáron mutatták be a Coca-Colát az itthoni nagyközönségnek. Az érdeklődés akkora volt az "amerikai fiatalok életérzését" idéző ital iránt, hogy a rendőröknek kellett a standot a rohamtól megvédeni. A kíváncsiskodók különféle trükköket találtak ki, hogy minél több Coca-Colához juthassanak hozzá.
Az első palack 1968. június 17-én hagyta el a Magyar Likőripari Vállalat Kőbányai Likőrgyárát. A cég úttörőnek tekinthető hazánkban a tekintetben, hogy a Coca-Cola volt az első, a háború után Magyarországon megjelent amerikai termék.
Adnak a környezetvédelemre
A Coca-Cola hazai cége igyekszik a környezetvédelem területén is élen járni, 2006-ban több mint kétmilliárd forintért a kapcsolt hő-, hideg- és villamos energia előállítására egyaránt alkalmas erőművet létesített Dunaharasztiban, amelynek alkalmazásával negyven százalékkal csökkent az üvegház hatású gázok kibocsátása az üzemben.
A módszert az anyacég is elismeri, ezért további 15 Coca-Cola palackozónál fogják alkalmazni világszerte.
Kovács Zita