A válságra érzékenyen reagáló magyarországi újautó-piac mintegy 50 százalékkal zsugorodott tavaly. A PH a Volkswagen konszern márkáit az Audit, a Skodát, a SEAT-ot Volkswagent, a VW haszonjárműveit értékesíti Magyarországon, valamint cége, a Porsche Inter-Auto a Porschék forgalmazója. Jelen van a Magyarországon a Weltauto használtautó-üzletág is.
A PH tájékoztatása szerint 2009-ben 1150 Audit, 2235 SEAT-ot, 5361 Skodát, 7059 VW-t, és 1476 VW haszonjárművet, valamint 102 Porschét adtak el. Használt autóból 7010-et értékesítettek.
A PH 2008. évi éves jelentése még 2050 Audi, 4526 SEAT, 12012 Skoda, 13557 VW, 82 Porsche, 2800 VW haszonjármű, összesen tehát 35027 új jármű eladásáról számol be. Ebben az évben a Weltauto 12000 kocsit adott el.
A piaci részesedés tavaly az Audinál 1,5 százalékra - a prémium kategórián belül 38 százalékra - emelkedett, a SEAT 2,8 százalékkal megőrizte tavalyi részesedését, hasonlóképpen a Skoda a maga 7,25 százalékával. A Volkswagen pedig 9 százalékkal kissé emelkedett is.
Eppel János, a PH Kft. ügyvezető igazgatója az év végén még úgy nyilatkozott, hogy a PH társaságcsoport "válság-üzemmódban" működött az év során, csökkentették a készleteket, a létszámot és a működési költségeket. A magyarországi autópiac nehéz átmeneti időszaka azonban nem kérdőjelezte meg a PH stratégiáját, valamint célját, a 20 százalék körüli piaci részesedést a személygépkocsik, és 15 százalékos arányt a kis haszonjárművek eladásában - mutatott rá.
A 2009 év elejeihez hasonló kilengésekre, amikor egy-egy márkáknál akár 75 százalékos visszaesést lehetett tapasztalni, az idén már nem számít az ügyvezető igazgató. A PH idei évre vonatkozó eladási tervadatokat nem közölt. A importőr a piaci részesedés megtartása szempontjából reményeket fűz a 2010-ben érkező új típusokhoz.
MTI