2p

Ront vagy javít Magyarország megítélésén a soros EU-elnökség?
Milyen újabb öt év elé néz Karácsony Gergely?
Mi lesz a liberalizmussal Magyarországon?
Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Horn Gáborral!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a Republikon Alapítvány kuratóriumának elnökétől!

2024. július 24. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Porsche Hungaria (PH) tavaly összesen 17384 új gépkocsit értékesített, ezzel megtartotta 20 százalékos piaci részesedését a személygépkocsik, és 15,6 százalékos szeletét a haszonjárművek magyarországi piacán - tájékoztatta a társaság az MTI-t.

A válságra érzékenyen reagáló magyarországi újautó-piac mintegy 50 százalékkal zsugorodott tavaly. A PH a Volkswagen konszern márkáit az Audit, a Skodát, a SEAT-ot Volkswagent, a VW haszonjárműveit értékesíti Magyarországon, valamint cége, a Porsche Inter-Auto a Porschék forgalmazója. Jelen van a Magyarországon a Weltauto használtautó-üzletág is.

A PH tájékoztatása szerint 2009-ben 1150 Audit, 2235 SEAT-ot, 5361 Skodát, 7059 VW-t, és 1476 VW haszonjárművet, valamint 102 Porschét adtak el. Használt autóból 7010-et értékesítettek.

A PH 2008. évi éves jelentése még 2050 Audi, 4526 SEAT, 12012 Skoda, 13557 VW, 82 Porsche, 2800 VW haszonjármű, összesen tehát 35027 új jármű eladásáról számol be. Ebben az évben a Weltauto 12000 kocsit adott el.

A piaci részesedés tavaly az Audinál 1,5 százalékra - a prémium kategórián belül 38 százalékra - emelkedett, a SEAT 2,8 százalékkal megőrizte tavalyi részesedését, hasonlóképpen a Skoda a maga 7,25 százalékával. A Volkswagen pedig 9 százalékkal kissé emelkedett is.

Eppel János, a PH Kft. ügyvezető igazgatója az év végén még úgy nyilatkozott, hogy a PH társaságcsoport "válság-üzemmódban" működött az év során, csökkentették a készleteket, a létszámot és a működési költségeket. A magyarországi autópiac nehéz átmeneti időszaka azonban nem kérdőjelezte meg a PH stratégiáját, valamint célját, a 20 százalék körüli piaci részesedést a személygépkocsik, és 15 százalékos arányt a kis haszonjárművek eladásában - mutatott rá.

A 2009 év elejeihez hasonló kilengésekre, amikor egy-egy márkáknál akár 75 százalékos visszaesést lehetett tapasztalni, az idén már nem számít az ügyvezető igazgató. A PH idei évre vonatkozó eladási tervadatokat nem közölt. A importőr a piaci részesedés megtartása szempontjából reményeket fűz a 2010-ben érkező új típusokhoz.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!