3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ugyan néhány hét kellett, ám végül a nézettségi versenyben az eddig vezető Sztárban sztár elé tudott kerülni a Hungary’s Got Talent.

Ha az elmúlt időszak médiapiac történéseire visszatekintünk, akkor minden bizonnyal a TV2 megszerzése körüli szappanopera tűnik a "legszórakoztatóbbnak". Noha lehetnek még váratlan fordulatok, nehéz elképzelni, hogy a csatorna "ellenzéki kézbe" kerüljön, így inkább csak a történések folyamata lesz érdekes a következő hetekben, hónapokban.

Ha a képernyőkön zajló csatákra áttérünk, akkor azt láthatjuk, hogy a két nagy kereskedelmi tévé gyakorlatilag csak a hétvégeken csatázik. Igaz, ez a vetélkedés sem parallel módon zajlik, hiszen az RTL Klub szombatra tette legnépszerűbb műsorát, a Hungary’s Got Talent címűt, míg a TV2 vasárnap esténként adja a saját nagyágyúját, a Sztárban sztárt.

Ebből a vetélkedésből az első hetekben a TV2 jött ki jobban, a mögöttünk hagyott hétvégén viszont fordult a kocka, és a Hungary’s Got Talentet nézték többen a kereskedelmileg fontos célcsoportban és a teljes lakosság körében is. A 35,6 százalékos közönségaránya a prime time műsorok legmagasabb eredménye volt a múlt héten. Nézőszámokat tekintve az éllovas műsornál egy héttel korábban a 18-49-es korcsoportban 560 ezer nézőt mért a Nielsen, míg a 4 év felettiek esetén másfél millió feletti (1,538 millió) értéket. Most szombaton viszont jelentősen javított a Got Talent, hiszen a teljes lakosságban 1,66 millió nézővel büszkélkedhettek, míg a kereskedelmi célcsoportban 634 ezer nézője volt a tehetségkutatónak.

A Sztárban sztárt egy héttel korábban járatták csúcsra, amikor 1,64 millió nézőjük volt a 4 év felettiek között, míg a 18-49-es korosztályban 600 ezer. Ezzel szemben most vasárnap a két célcsoportban 1,54 millió, illetve 563 ezer volt a két mutató értéke.

Ami a hétköznapokat illeti, ott sokkal aggasztóbb a TV2 helyzete. Az 50 milliós játszma számai ugyan a csatorna átlag hozzák, utána viszont rendre drasztikus zuhanást láthatunk a közönségarányban. Kedden A titkok könyvtára (a 18-49 évesek között) csupán 5,4 százalékos közönségarányt ért el, míg szerdán még ennél is gyalázatosabb, 3,7 százalékos mutatóval zárt a Hazudj ha tudsz! című sorozat.


Érdekesség volt, hogy a hétköznapra eső ünnepnapok korábban rendre visszaesést hoztak az RTL Klub számára, ám ezúttal a csatorna tudta tartani az ütemet a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest nélkül is. Ezt többek között annak köszönhette, hogy az Aranyhaj és a nagy gubanc című animációs film kiemelkedően magas, 30 százalékos közönségaránnyal ment, de a Másnaposok 2. vígjáték is a csatorna átlagát meghaladó mutatóval bírt.

A napi átlagokat illetően a kereskedelmi célcsoportban hat estét nyert az RTL Klub, míg egy alkalommal, vasárnap a TV2-t követték a legnagyobb arányban a készülékek előtt ülők. A 43. héten a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között) az RTL Klub műsorait átlagban a készüléket nézők átlagosan 22,8 százaléka követte. A TV2-t átlagosan a nézők 12,8 százaléka nézte. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára ezúttal is a F+ (6,1% SHR) léphetett fel, míg a Cool (5,6% SHR) a negyedik hellyel kellett, hogy beérje. Tovább olvadt a Viasat3 (2,6% SHR) és a Duna TV (2,9% SHR) közönségaránya, így ismét ez a két csatorna zárta a középmezőnyt.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!