3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ugyan néhány hét kellett, ám végül a nézettségi versenyben az eddig vezető Sztárban sztár elé tudott kerülni a Hungary’s Got Talent.

Ha az elmúlt időszak médiapiac történéseire visszatekintünk, akkor minden bizonnyal a TV2 megszerzése körüli szappanopera tűnik a "legszórakoztatóbbnak". Noha lehetnek még váratlan fordulatok, nehéz elképzelni, hogy a csatorna "ellenzéki kézbe" kerüljön, így inkább csak a történések folyamata lesz érdekes a következő hetekben, hónapokban.

Ha a képernyőkön zajló csatákra áttérünk, akkor azt láthatjuk, hogy a két nagy kereskedelmi tévé gyakorlatilag csak a hétvégeken csatázik. Igaz, ez a vetélkedés sem parallel módon zajlik, hiszen az RTL Klub szombatra tette legnépszerűbb műsorát, a Hungary’s Got Talent címűt, míg a TV2 vasárnap esténként adja a saját nagyágyúját, a Sztárban sztárt.

Ebből a vetélkedésből az első hetekben a TV2 jött ki jobban, a mögöttünk hagyott hétvégén viszont fordult a kocka, és a Hungary’s Got Talentet nézték többen a kereskedelmileg fontos célcsoportban és a teljes lakosság körében is. A 35,6 százalékos közönségaránya a prime time műsorok legmagasabb eredménye volt a múlt héten. Nézőszámokat tekintve az éllovas műsornál egy héttel korábban a 18-49-es korcsoportban 560 ezer nézőt mért a Nielsen, míg a 4 év felettiek esetén másfél millió feletti (1,538 millió) értéket. Most szombaton viszont jelentősen javított a Got Talent, hiszen a teljes lakosságban 1,66 millió nézővel büszkélkedhettek, míg a kereskedelmi célcsoportban 634 ezer nézője volt a tehetségkutatónak.

A Sztárban sztárt egy héttel korábban járatták csúcsra, amikor 1,64 millió nézőjük volt a 4 év felettiek között, míg a 18-49-es korosztályban 600 ezer. Ezzel szemben most vasárnap a két célcsoportban 1,54 millió, illetve 563 ezer volt a két mutató értéke.

Ami a hétköznapokat illeti, ott sokkal aggasztóbb a TV2 helyzete. Az 50 milliós játszma számai ugyan a csatorna átlag hozzák, utána viszont rendre drasztikus zuhanást láthatunk a közönségarányban. Kedden A titkok könyvtára (a 18-49 évesek között) csupán 5,4 százalékos közönségarányt ért el, míg szerdán még ennél is gyalázatosabb, 3,7 százalékos mutatóval zárt a Hazudj ha tudsz! című sorozat.


Érdekesség volt, hogy a hétköznapra eső ünnepnapok korábban rendre visszaesést hoztak az RTL Klub számára, ám ezúttal a csatorna tudta tartani az ütemet a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest nélkül is. Ezt többek között annak köszönhette, hogy az Aranyhaj és a nagy gubanc című animációs film kiemelkedően magas, 30 százalékos közönségaránnyal ment, de a Másnaposok 2. vígjáték is a csatorna átlagát meghaladó mutatóval bírt.

A napi átlagokat illetően a kereskedelmi célcsoportban hat estét nyert az RTL Klub, míg egy alkalommal, vasárnap a TV2-t követték a legnagyobb arányban a készülékek előtt ülők. A 43. héten a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között) az RTL Klub műsorait átlagban a készüléket nézők átlagosan 22,8 százaléka követte. A TV2-t átlagosan a nézők 12,8 százaléka nézte. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára ezúttal is a F+ (6,1% SHR) léphetett fel, míg a Cool (5,6% SHR) a negyedik hellyel kellett, hogy beérje. Tovább olvadt a Viasat3 (2,6% SHR) és a Duna TV (2,9% SHR) közönségaránya, így ismét ez a két csatorna zárta a középmezőnyt.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!