Még ritkábbak az üzleti folyamat kiszervezésben (BPO) az egymilliárd dollárosnál nagyobb értékű megbízások. Ennek részekben az is az oka, hogy a legtöbb BPO-szerződés kisebb, jobban körülhatárolt területre vonatkozik. Az egymilliárdnál nagyobb összegű outsourcing megállapodások csökkenő számuk ellenére is az elmúlt években átlagosan 52 százalékban részesedtek a teljes tevékenység-kiszervezési piacból.
A nagy összegű szerződések számának visszaesésével párhuzamosan csökken a megbízások időtartama is. Míg 2003-ban az ITO-szerződések átlagos hossza 6,2 év volt, addig tavaly már csak 5,3. A BPO-megállapodások átlagos időtartama pedig 5,5 évről 4,8-ra csökkent 2003 és 2005 között.
Csökkenő érték, növekvő ágazat
Bár a szerződések értéke és időtartama zsugorodik, 2004 és 2009 között évente 7,3 százalékkal nő az ágazat. Az ITO ágazatban idén 5,1 százalékos növekedés várható, míg a BPO szegmensben valamivel gyorsabb, 8,7 százalékos bővülés jósolható 2005-höz képest.
A piac bővülését a 100-999 millió dollár közötti megbízások számának növekedése adja majd. A szolgáltatók számára a jövőben a közepes cégek jelenthetik a terjeszkedési lehetőséget - írja a Világgazdaság.