A sportszponzoráció világának legrosszabbul őrzött titkáról kedden délután rántották le a leplet: egy Abu-Dzabiban tartott sajtótájékoztatón jelentette be ugyanis a Nike, hogy a világ legjobb golfozója, Rory McIlroy is csatlakozik csapatukhoz. Magyar fülnek talán furcsa, de a 23 éves McIlroy a világ három legeladhatóbb sportolója közé tartozik, így az ő megszerzése hatalmas fogás a Nike számára, amitől nemcsak a golfhoz kapcsolódó eladásaik növekedését, hanem a brand értékének erősítését is joggal remélhetik.
A Nike Tiger Woods 1996-os szerződtetésével – és az azt övező nagyon híres, Hello World kampánnyal – szállt be komolyan a golf üzletágba, addig golffelszereléseket nem, csupán ruházati termékekkel volt jelen a golfpiacon. Tiger, minden idők egyik legjobb és legnagyobb hatású golfozója, sokat lendített a Nike Golf szekerén, ami ennek ellenére a golffelszerelések terén jelentős lemaradásban van az üzletág óriásaival szemben, ráadásul Woods magánéleti botrányait természetesen az üzlet is megsínylette.
2013-ban egy új ütőszéria és több jó nevű golfozó szerződtetésével a Nike Golf jelezte, hogy a korábbinál nagyobb szeletet akar kihasítani a tortából. E folyamat csúcsa Rory McIlroy szerződtetése, aki a különböző források szerint évi 20-25 millió dollárt kap – a tény, hogy a világ két legjobb és legismertebb golfozója is a Nike csapatát erősíti, óriási lehetőségeket rejt magában.
Lehetséges ugyan, hogy szigorúan a Nike golf üzletága nem hozza vissza azt a pénzt, amit ebbe a két szupersztárba fektettek, de hogy a brand presztízsének növelésének szempontjából telitalálat a Rory-Tiger páros, az nem kérdés. Első közös reklámfilmjüknek máris kettejük rivalizálása a fő motívuma, amivel a Nike hosszú távon is tematizálni tudja a golfvilág nyilvánosságát.
Forrás: Out of bounds golf