3p

Csütörtök hajnaltól várja a játékos kedvű, profi- és hobbibarkácsolókat Magyarország legújabb barkácsáruház-lánca, a Bauhaus. A Dunakeszin mintegy négymilliárd forintos beruházással megvalósult első hazai egységet még az idén újabb követi, tíz éven belül pedig piacvezető szeretne lenni a társaság.

Már itt vannak

Október 18-án, reggel hét órakor nyit Magyarország első Bauhaus szakáruháza. A reggel 6 és 7 között talicskával érkező vásárlók közül húsz szerencsés egyenként 200 ezer forint értékben töltheti fel kétkerekű járgányát a barkácslánc termékeivel.

Autóstul a boltba

A hazánkban kevéssé ismert társaságnak szüksége is van az iparágban szokatlannak számító, formabontó reklámra: a barkácspiac igencsak telítettnek számít, a Bauhausnak pedig feltett szándéka, hogy 2017-re piacvezető legyen Magyarországon. Így minden olyan speciális megoldás, amely akár a célcsoportot, akár a kínálatot szegmentálhatja, célravezető lehet.

A német lánc 120 ezer terméket forgalmaz 15 szakterületen: a klasszikus építőanyag, festék és fűrészáru mellett a hajózást kedvelők felé is nyitni kíván. Emellett a mintegy húszezer négyzetméteres, egyszintes épület, amely Magyarország legnagyobb barkácscikkeket forgalmazó áruházának számít, úgynevezett drive-in rendszerű. Ez annyit jelent, hogy az eladótér egyik, háromezer négyzetméteres részébe autóval is be lehet hajtani, megkönnyítve a vásárlást és a fizetést.

A társaság egyébként több mint négymilliárd forintot fektetett első hazai áruházába. A beruházási költségekből tízmillió eurót fordítottak építkezésre, és hatmillió eurót tesz ki az árukészlet értéke.


A hatalmas termékportfolió és a speciális koncepció - a hazai barkácspiacot szemlélve – agresszív terjeszkedés nélkül nem lesz elegendő ahhoz, hogy a Bauhaus bevegye Magyarországot. Így nem csoda, hogy a társaság már meg is kezdte második egységének építését Szigetszentmiklóson, ezt követően pedig a százezernél több lakosú városokat célozza meg.

A kis cégek járhatnak rosszul

Karl-Heinz Keth, a Praktiker ügyvezetője úgy véli, mivel a felosztandó torta mérete nem nő, így a már jelen lévő piaci szereplők terjeszkedése mellett összeolvadásra, felvásárlásra lehet számítani a jövőben. A piac átrendeződésének legnagyobb vesztesei a vezető prognózisa szerint a kisebb barkácstermék-forgalmazók lesznek.

A már jelen lévő szereplők addig is folytatják korábban megfogalmazott, visszafogott terjeszkedési stratégiájukat. A karácsonyi láz előtt az OBI, a Baumax és a Bricostore is újabb egységgel bővíti hazai láncát, a Praktiker pedig néhány hete nyitotta meg újgenerációs áruházát. Bár az 1,6 milliárd forintos beruházásból létrejött egység (amiből másfél milliárdot tesz ki az árukészlet) mindössze 9500 négyzetméteren várja a barkácsolókat, viszont olyan információtechnológiai eszközöket és megoldásokat tartalmaz, amelyek szakértők szerint csak öt-tíz év múlva lesznek igazán elterjedtek a kiskereskedelemben.

A Praktiker áruháza a cég külföldi kollégáinak is mintaként szolgál, akik élesben tesztelik a vásárlóbarát megoldásokat, az elektronikus árucímkét és az infoterminálokat. Az újítások bevezetésének hátterében elsősorban a cég tavaszi kutatása áll, amelyből egyértelműen kiderült, hogy egyre inkább fókuszba kerül a vásárlási élmény.

Az még kérdéses, mit díjaznak majd jobban a fogyasztók: "az autóból ki sem szállok" típusú vásárlást vagy a kényelmes, lakberendezési áruházra emlékeztető megoldásokat.

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!