A szóvivő az MTI kérdésére elmondta: "amikor 2012 márciusában megnyitottuk a kecskeméti gyárat, megerősítettük, hogy alapvetően van bővítési lehetőség, de ebben az ügyben semmilyen döntés nem született".
Az index.hu hétfőn azt írta, hogy elmarad a kecskeméti üzem bővítése. A hírportál cikke szerint legalább egy, de akár több évet is csúszhat az a projekt, amellyel a gyár kapacitását megduplázzák. A fejlesztést 2013-ban kezdték volna megvalósítani, de egyelőre nem épül új gyár, elsősorban az európai piac gyengesége miatt, "de az is elképzelhető, hogy a magyar gazdaságpolitikával kapcsolatos német elégedetlenkedés miatt múlt el a Mercedes lelkesedése" - írta az index.hu.
A Daimler szóvivője elmondta: a cég tagadja, hogy 2013-ra tervezték a kecskeméti üzem bővítését, de végül elhalasztották. "Ha nincs döntés, akkor nincs is mit elhalasztani" - tette hozzá.
Frank Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója május elején a kecskeméti üzemben egy rendezvényen azt mondta: a Mercedes-Benznek hosszú távú céljai vannak Kecskeméten, ezt támasztja alá az is, hogy a jelenlegi gyárterület másfélszerese áll rendelkezésre egy esetleges bővítés esetére.
A Daimler legutóbb áprilisban jelentett be a közép-kelet-európai térséget érintő beruházási döntést. A társaság honlapján megjelent közlemény szerint az erdélyi Kudzsirban (Cugir) és Szászsebesen (Sebes) ötfokozatú automata sebességváltókat és úgynevezett kettős tengelykapcsolós sebességváltókat gyártanak az új Mercedes-Benz modellekhez. A beruházás értéke az alkalmazottak németországi képzésével együtt meghaladja a 300 millió eurót, ebből 280 millió eurót az erdélyi telephelyek fejlesztésére fordítanak. Kudzsirban 2013 közepétől, Szászsebesen 2014 elejétől gyártják majd a legújabb típusú sebességváltókat a közlemény szerint.
MTI