2p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

"Az autók virágkora még csak most következik" - mondta Dieter Zetsche a Daimler vezérigazgatója a Handelsblatt által rendezett tanácskozáson Münchenben.

A Daimler vezére szerint maga sem hitte volna, hogy a 2009-es válságév után ilyen hamar magára találjon a német autóipar. Rámutatott azonban, hogy a gazdasági helyzet javulása még számos kockázatot hordoz magában. "Száz százalékos biztonsággal persze semmit nem állíthatunk" - mondta. A jelek azonban a helyzet további javulására utalnak. Az év első felében különösen a prémiumkategóriás márkákat gyártó német vállalatok értek el sikereket.

"Az idei év egyike lehet legjobbaknak az autóipar történetében" - mondta Dieter Zetsche. Június akár rekordhónapnak is bizonyulhat a Daimler számára. "A prémium kategória manapság különösen dinamikusan fejlődik." Komoly sikereket ért el az elmúlt hónapokban a BMW és az Audi is.

A prémium kategóriás márkák iránt elsősorban Ázsia támaszt magas keresletet. "Kína ebben kulcsszerepet játszik." Ez igaz az autóipar jövője szempontjából meghatározó jelentőségű technológiai fejlesztésekre is. A Daimler emiatt is folytat együttműködést a kínai BYD autógyárral elektromos autók fejlesztésére.

A kínai piac a legnagyobbá nőtte ki magát a világon, ahol nagy népszerűségnek örvendenek a német luxus márkák, nagy nyereséghez juttatva a gyártókat. Az Audi egymaga több mint 100 ezer autót adott el az év első felében és az idén át kívánja lépni a 200 ezres eladási számot. A BMW több mint 75 ezer autót adott el Kínában ugyanezen idő alatt és az egész évben 120 ezer autót tervez értékesíteni.

Az új, környezetbarát meghajtási technológiák kifejlesztése azonban hatalmas kihívásokat támaszt - hangsúlyozta ki Dieter Zetsche. Tovább kell fejleszteni a belsőégésű motorokat, holott ezeknek hosszú távon már nincs jövője. Ezzel egyidőben dolgozni kell az alternatív meghajtásokon is, amelyek azonban  belátható időn belül még nem lesznek gazdaságosan előállíthatóak és üzemeltethetők. A legnagyobb kihívást az akkumulátorok tömege, előállítási költsége és a feltöltés időtartama támasztja.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!