Az EFK közleményében kiemelte: nem lehet elvitatni a Wizz Air által alkalmazott késési jótállás intézményének pozitív vonását, mivel ha a késés 2 és 3 óra között van, és az utas megváltotta a jótállás díját, akkor a légitársaság 27.500 forintnyi kreditet ír jóvá az előzetesen létrehozott Wizz Air számlán az utas számára. Emellett a késési jótállás minden típusú késésre érvényes, még azokra is, amelyek nem a légitársaságtól függenek, így például az időjárás vagy munkabeszüntetés miatt bekövetkező késésekre is.
Ezzel szemben azonban az Európai Fogyasztói Központ álláspontja szerint késés miatti kártérítés - a vis maior esetét kivéve, - automatikusan járna minden utasnak a 3 órát meghaladó késés esetében anélkül, hogy azért előzetesen külön díjat fizetne. Ilyenkor a kártérítés pénzben jár, nem pedig az adott légitársaságnál jóváírt repülési kreditben. Az Európai Fogyasztói Központ bízik abban, hogy a légitársaságok az általuk biztosított többletjogok mellett, mindenféle díjszabás nélkül maradéktalanul biztosítják a légiutasokat megillető jogokat a fogyasztóknak.
Kázmér Natasa, a Wizz Air kommunikációs igazgatója elmondta: nem váltja ki a késési jótállás a légitársaságokra vonatkozó hatályos uniós szabályzatot, az csak egy plusz szolgáltatás, amellyel az utasok bizalmát kívánja erősíteni a légitársaság. Rámutatott: a hatályos jog szerint jelenleg csak akkor jár a visszatérített repülőjegy mellé 250 eurós kártérítés, ha a légitársaság hibájából törölnek járatot, vagy utasították vissza az utasok beszállását. Amennyiben nem a légitársaság hibájából törölnek egy járatot, akkor nem jár a 250 euró, azonban az utasok visszakapják repülőjegyük árát és a légitársaságnak kell állnia a szállásköltségüket is. Emellett abban az esetben, ha 5 óránál többet késik egy járat, az utasok elállhatnak az utazás jogától és repülőjegyük árát ekkor is visszakapják. Kiemelte: a Wizz Air május elején bevezetett szolgáltatása csak egy többletszolgáltatás az utasok számára, emellett minden törvényi kötelezettségének eleget tesz a légitársaság.
MTI/Menedzsment Fórum