A Forbes.com olvasói körében végzett felmérés tanúsága szerint az emberek többsége még mindig csak mellékszolgáltatásként veszi igénybe az e-banki lehetőségeket. A válaszadók közel fele ugyanis a folyószámlája miatt használja ezeket a szolgáltatásukat, és alig ötödük fizetésre.
Jellemzően a rendszeres fizetési forgalmat lebonyolítók nézik meg naponta a neten keresztül a bankjukat. Az e-banki szolgáltatásokat mellőzők körében számos ellenérv fogalmazódik meg, így a biztonság, a kiszolgálás kényelme, a személytelenség, vagy a személyiségi jogok védelme.
Kapcsolódó anyag:
6 ok, amiért nem használunk online banki szolgáltatásokat
E-banking: az USA sem tiszta Amerika
Úgy tűnik a legfejlettebb pénzügyi rendszerrel rendelkező államban, az USA-ban sem sikerült még áttörést elérni az online bankolás területén. A Forbes és a ForeSee Results felmérése szerint ugyanis csak az emberek 19 százaléka használja átutalásra az elektronikus banki rendszereket.