1p

Egyre gyakrabban lesznek csalás áldozatai a légitársaságok az internetes helyfoglalás terjedése miatt.

A Deloitte nemzetközi tanácsadó cég felmérése szerint a megkérdezett légitársaságok 80 százaléka állította azt, hogy tavaly előfordult nála valamilyen csalás. A tanulmány szerint a legtöbb esetben a kártyával való fizetésből adódott a visszaélés.

Az elmúlt hat évben a légitársaságok csalásból eredő veszteségei ötszörösükre növekedtek, elérték a 600 millió dollárt. Ez légitársaságonként átlagosan hárommillió dolláros veszteség.

A csalásokat a legtöbb esetben kívülről követik el, ritkább az olyan eset, amikor munkatársak követnek el visszaéléseket, például csomagokat tulajdonítanak el, bonusz kilométereket csalnak el, vagy visszaélnek az ügyfelek adataival.

A felmérésben 42 légitársaság vett részt, hagyományos és olcsó jegyű egyaránt.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!