Jelentősen kiszélesedett a kínálat sörből az utóbbi években. Legnagyobb mértékben a hipermarketek választéka lett nagyobb. Ott és a hazai láncokban lehet kapni jelenleg a legtöbb féle sört. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
A kínálat bővülése elsősorban abból következik, hogy a boltokban olcsóbb termékek jelentek meg, úgynevezett “B” márkák. Ugyanakkor az aktívan támogatott, magasabb árszínvonalú, erős sörmárkák megőrizték piaci pozícióikat vagy növekedni is tudtak.
Sörnél is megmutatkozik a fogyasztók növekvő érdeklődése a promóciók iránt: törekednek lehetőleg akcióban vásárolni. A hiper- és szupermarketekben végzett folyamatos felmérések azt mutatják, hogy a sör promóciós eladásai kétszámjegyű ütemben növekedtek. A promóción kívüli eladások stabilak maradtak mindkét bolttípusban. Így megállapítható, hogy a sör promóciói egyre hatékonyabbak.
Egy liter alkoholos sör mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára idén januárban 296 forint volt; a tavalyi első hónapban 285, még egy évvel korábban 268 forintot regisztrált a Nielsen a kiskereskedelemben.
A sör kiskereskedelmében figyelemre méltó trend, hogy a hagyományos üzletek elveszítették korábbi vezető pozícióukat. Már nem ott adják el a sör nagyobb részét. Ugyanis a 400 négyzetméteres és kisebb üzletek - mennyiségben mért - piaci részesedése 3 százalékponttal, 49 százalékra csökkent 2008. február-2009. januárban az előző hasonló időszakhoz képest. Ugyanakkor a hipermarketek mutatója 21 százalékról 23-ra, a főleg szupermarketeket és diszkontokat magában foglaló 401-2500 négyzetméteres csatornáé 27-ről 28-ra emelkedett. Így a modern bolttípusokra már a kiskereskedelemben értékesített mennyiség 51 százaléka jutott.