2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A sör kiskereskedelmi forgalma értékben öt százalékkal nőtt, a Nielsen 2008. február-2009. januári adatai szerint az előző évhez képest. Így a piac mérete meghaladta az évi 115 milliárd forintot. Mennyiségben évi négymillió hektoliter körül stagnál a piac.

Jelentősen kiszélesedett a kínálat sörből az utóbbi években. Legnagyobb mértékben a hipermarketek választéka lett nagyobb. Ott és a hazai láncokban lehet kapni jelenleg a legtöbb féle sört. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.

A kínálat bővülése elsősorban abból következik, hogy a boltokban olcsóbb termékek jelentek meg, úgynevezett  “B” márkák. Ugyanakkor az aktívan támogatott, magasabb árszínvonalú, erős sörmárkák megőrizték piaci pozícióikat vagy növekedni is tudtak.

Sörnél is megmutatkozik a fogyasztók növekvő érdeklődése a promóciók iránt: törekednek lehetőleg akcióban vásárolni. A hiper- és szupermarketekben végzett folyamatos felmérések azt mutatják, hogy a sör promóciós eladásai kétszámjegyű ütemben növekedtek. A promóción kívüli eladások stabilak maradtak mindkét bolttípusban. Így megállapítható, hogy a sör promóciói egyre hatékonyabbak.

Egy liter alkoholos sör mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára idén januárban 296 forint volt; a tavalyi első hónapban 285, még egy évvel korábban 268 forintot regisztrált a Nielsen a kiskereskedelemben.

A sör kiskereskedelmében figyelemre méltó trend, hogy a hagyományos üzletek elveszítették korábbi vezető pozícióukat. Már nem ott adják el a sör nagyobb részét. Ugyanis a 400 négyzetméteres és kisebb üzletek - mennyiségben mért - piaci részesedése 3 százalékponttal, 49 százalékra csökkent 2008. február-2009. januárban az előző hasonló időszakhoz képest. Ugyanakkor a hipermarketek mutatója 21 százalékról 23-ra, a főleg szupermarketeket és diszkontokat magában foglaló 401-2500 négyzetméteres csatornáé 27-ről 28-ra emelkedett. Így a modern bolttípusokra már a kiskereskedelemben értékesített mennyiség 51 százaléka jutott.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!