Miközben az amerikai magazinok helyzete a hirdetési bevételek csökkenése miatt általánosan is megrendült a recesszió alatt, a Newsweekhez hasonló heti hírmagazinokra külön nyomás nehezedett az információkat kis híján élőben közlő online média részéről.
A Newsweek a szerkesztőség létszámának csökkentése ellenére is nagy megterhelést jelent az anyavállalat számára, amelynek küzdenie kell az amerikai főváros legnagyobb lapja, a The Washington Post példányszámának csökkenése ellen is. A kiadó szerdán közölte: felkérte az Allen & Co. befektetési bankot, hogy segítsen vevőt találni a magazinra, amelynek adósságai 2007 óta halmozódnak, s az előrejelzések szerint az idei év is veszteséges lesz.
A nemrégiben teljesen átalakított Newsweeket 1933-ban alapították. A magazin 1961-ben került a Washington Post Co. tulajdonába. A kiadóvállalat működési vesztesége tavaly elérte a 29,3 millió dollárt a 2008-as 16,1 millióval szemben. A Newsweek 2009-ben az előző évinél 26 százalékkal kevesebb hirdetési felületet tudott értékesíteni, ami megfelelt az ágazat átlagának.
MTI