Az RTL-hez kerülő állami hirdetések aránya
Évenkénti bontás az állami költés százalékában mért aránya szerint (az éves költések összesítve tartalmazzák a kormányzati és EU-s kampányok összegeit, illetve az állami cégek, mint például a Szerencsejáték Zrt., a Budapest Bank, MKB Bank stb. költéseit is az adott évre vonatkozóan)
2007: 40,4%
2008: 40,3%
2009: 43,5%
2010: 41,1%
2011: 55,2%
2012: 58,7%
2013: 32,2%
2014: 8,6%
2015: 9,4%
2016: 4%
Jól látható, hogy 2012-ig jól ment a szekér, aztán utána hirtelen és látványosan bezuhantak az állami költések. A számokkal összefüggésben a Kreatív cikkében felidézi a listaáras reklámköltést mérő Kantar Media adatait, mely szerint az RTL az elmúl években alig, míg a TV2 egyre több állami hirdetést kapott.
Kedden a Media Hungaryn bemutatott tévés reklámtorta szerint az állami hirdetések a tévében 2015-höz képest 2,5-szeresére nőttek tavaly, vagyis ennek fényében egyre nagyobb a valószínűsége, hogy ezek a pénzek főként a TV2 Csoportnál és az MTVA csatornáinál landoltak.
mfor.hu