Már az idei Tour de France alatt kiderült, hogy Lance Armstrong még mindig a kerékpársport elsőszámú csillaga. A három év kihagyás után ismét versenybe szálló sztár nem csak az európai, de a tengerentúli nézők érdeklődését is visszaterelte a háromhetes körverseny felé. Az Egyesült Államokban olyan szintű volt az érdeklődés, hogy az ottani televíziós jogokat birtokló Versus kábelcsatorna illetékesei szerint a jégkorongbajnokság, az NHL döntőjével vetekedett, és az egy évvel korábbi nézetséget 83 százalékkal, de még Armstrong 2005-ös diadalát is 18 százalékkal haladta meg.
A rákból kigyógyult, és később a Tour de France minden korábbi győzelmi csúcsát megdöntő versenyző a 2009-es versenyen sem vallott szégyent, összetettben a harmadik helyezést érte el, és már a verseny során jelezte, hogy jövőre is visszatér.
Nem kellett sokat várni a részletekre sem, hétfőn arról számoltak be az érintettek, hogy jövőre egy új csapat színeiben száll nyeregbe a hétszeres bajnok. Armstrong valószínűleg mindent megtesz, hogy az új sztár, a spanyol Alberto Contador ellen ütőképes alakulatot hozzon össze. Az idei, és immár kétszeres győztes nem lesz ismeretlen ellenfél az amerikai számára, hiszen idén ugyanabban a csapatban, az Astana színeiben versenyeztek.
Armstrong új csapata mögé a RadioShack nevű elektronikai lánc áll névadó szponzorként, akik a kerékpáros által keltett médiaérdeklődéstől remélnek üzleti sikereket. Az üzletláncot a döntésben állítólag az is segítette, hogy így egy másik kezdeményezésüket is előtérbe tudják helyezni, amely során igyekeznek felhívni a vásárlóik figyelmét a rák elleni küzdelem fontosságára, és pénzt is gyűjtenek ehhez. Az Armstorng által életre hívott LIVESTRONG alapítvány pedig hasonló célok vezérlik, így a két fél együttműködésének további hozadéka is lehet.