2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Elindult Magyarországra az első két készre szerelt, a MÁV-Start Zrt. megrendelésére készült Flirt motorvonat Svájcból, a Stadler Rail Csoport üzeméből, a járműveket mozdony vontatja és várhatóan pénteken érkeznek Budapestre - közölte a vasúttársaság.

Az új vonatok annak a 42 darabos flottának az első járművei, amelyről a MÁV-Start és a Stadler még 2013 márciusában írt alá szerződést. Magyarországon az új járművek hatósági próbafutásokon vesznek részt, majd a sikeres teljesítés után utasforgalomba állnak.

A MÁV-Start Zrt. és a GYSEV Zrt., közös ajánlatkérőként, tavaly novemberben indított nyílt közbeszerzési eljárást korszerű alacsonypadlós villamos motorvonatok beszerzésére. A közbeszerzést a Stadler Bussnang AG nyerte meg. Az első két motorvonatot 2014 októberéig kell átadni a Stadlernek, de a gyártó célja az, hogy az új járművek minél korábban forgalomba állhassanak. Az utolsó járműveket legkésőbb 2015. szeptember 30-ig adja át utasforgalomra kész állapotban a Stadler. A leszállított 42 új járművel együtt a MÁV-Start kötelékében már 102 korszerű FLIRT motorvonat közlekedik majd - közölték.

Az új járművek a tervek szerint a Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Pusztaszabolcs, Budapest-Esztergom, Budapest-Szob, Budapest-Veresegyház-Vác és Budapest-Cegléd-Szolnok vonalakon közlekednek majd. A Flirt motorvonat a Stadler legsikeresebb terméke, az elmúlt években a cégcsoport több mint 940 ilyen típusú motorvonat gyártására kapott megbízást 14 országból.

Az akadálymentesített járművek összesen 211 ülőhellyel rendelkeznek. A motorvonatok egyebek mellett korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, kerekesszékek és kerékpárok fogadására is alkalmas utasterekkel és WIFI-vel rendelkeznek.

A járműveket a gyártó az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszerrel (ETCS2) is ellátja, amely lehetővé teszi, hogy az európai uniós forrásokból felújított vasútvonalakon is 160 kilométeres sebességgel közlekedhessenek.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!