5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Miután a tavalyi rendkívül egyoldalú döntő is tévés nézettségi rekordot hozott, így akár papírformának is tekinthető, hogy a hétvégi, végletekig kiélezett mérkőzés megdöntötte ezt. A Super Bowl azonban a közösségi médiában is tarolt.

Minden idők legnézettebb tévéműsora lett az Egyesült Államokban a vasárnapi Super Bowl, a tengerentúli profi amerikaifutball-liga (NFL) döntője, amelyet a New England Patriots 28-24-re nyert meg a címvédő Seattle Seahawks ellen. A mérkőzést közvetítő NBC közlése szerint 114,4 millió néző tekintette meg a finálét. Az eddigi nézettségi rekordot a tavalyi Seattle Seahawks-Denver Broncos Super Bowl tartotta 112,2 millió nézővel. A háztartások 47,5 százalékában nézték a találkozót. Az amerikai nézettségi örökranglista első hat helyén egyébként az elmúlt hat NFL-döntő áll.

A legtöbben természetesen a drámaian alakuló végjátékba kapcsolódtak be, akkor 120,8 millióan nézték a közvetítést, míg Katy Perry félidei show-ját 118,5 millióan tekintették meg. A mostani Super Bowl nemcsak nézettségben döntött rekordokat, hanem a közösségi médiában is. Twitteren például egy perc alatt 395 ezer bejegyzés született, amikor Malcolm Butler meccset eldöntő labdaszerzése történt, majd a mérkőzés vége utáni percben 379 ezren írtak egy rövid üzenetet.

A Super Bowl közvetítés nem csupán a sportot szerető közvélemény számára fontos, de – ahogy azt a nézettségi rekordok mutatják - az amerikai televíziózás nagy ünnepe, nem véletlen akar minden nagy márka, vagy feltörekvő márka legalább egy hirdetés erejéig megjelenni. Az óriási közönség elképesztő összegeket mozgat meg, a fél perces szpotok átlagára négy évvel ezelőtt, a 2011-es Super Bowl idején még 3 millió dollár alatt maradt, idén pedig 4,5 millió dollárt kellett leszurkolni.

Ezek pedig már olyan summa, amiért a vállalatok és a márkák mindent beleadnak, hogy emlékezetes, komoly visszhangot kiváltó hirdetést gyártsanak. Igaz, a reklámok jórészt beskatulyázhatók, hiszen vannak cégek amelyek többnyire szexista eszközökkel operálnak, mint a Carl's Jr. gyorsétterem lánc, vagy a GoDaddy, mások az érzelmekre apellálnak, idén ilyen szirupos volt a Budweiser Lost Dog reklámja, vagy a McDonald's Pay With Lovin. A harmadik prototípus a vicces reklám, amelynek idén a Snickers The Brady Bunch című szpotja, vagy a Doritos Middle Seat című reklámja volt a legerősebb képviselője. A mostani közvetítés során is voltak olyan reklámok, amelyekben celebek szerepeltek, láthattuk többek között Kim Kardashiant (T-Mobile #KimsDataStash), Bryan Cranston, aki a Breaking Bad Walter White-jaként ismer a közönség (Esurance Sorta Pharmacy) vagy éppen Danny Trejo (Snickers The Brady Bunch).

A reklámok kapcsán a szakértők egy része korábban rongyrázásnak tartotta a Super Bowl idején való hirdetést, mivel a reklámok egy része csak a döntő alatt látható. A videómegosztók és a közösségi média hatása révén azonban ma már a legnépszerűbb hirdetések olyan utóéletet élnek, amely pénzügyileg is mérhető komoly megtérülést biztosít a hirdetőknek.

Számos szubjektív lista jelenik meg, melyik volt a legjobb reklám, emellett többféle objektív mérést is kidolgoztak az elmúlt években. A rangsorok és listák alapján is nehéz azonban igazságot tenni, hiszen volt olyan reklám, amelyen a szakértők esetleg fanyalogtak, a közösségi médiában mégis felkapják, ahogy a szakértők által magasztalt hirdetések sem feltétlen válnak a közönség kedvenceivé.

Íme a legfontosabb listák az Adweek összefoglalója alapján:

USA Today Ad Meter
1. Budweiser: "Lost Dog"
2. Always: "Like a Girl"
3. Fiat: "Blue Pill"
4. Microsoft: "Braylon O'Neill"
5. Doritos: "Middle Seat"

A Hulu TV/videó online platform nézőinek szavazatai alapján
1. Budweiser: "Lost Dog"
2. Snickers: "The Brady Bunch"
3. Clash of Clans: "Revenge"
4. Fiat: "Blue Pill"
5. Toyota: "My Bold Dad"

Legtöbb közösségi megosztás
Minden platformot tekintve
1. Budweiser: "Lost Dog"
2. Snickers: "The Brady Bunch"
3. Carl's Jr.: "All-Natural"

Facebook
1. Budweiser: "Lost Dog"
2. Snickers: "The Brady Bunch"
3. Carl's Jr.: "All-Natural"

Twitter
1. Budweiser: "Lost Dog"
2. BMW: "Newfangled Idea"
3. Nationwide: "Make Safe Happen"

LinkedIn
1. Budweiser: "Lost Dog"
2. Bud Light: "Coin"
3. BMW: "Newfangled Idea"

Google+
1. T-Mobile: "#KimsDataStash"
2. Budweiser: "Lost Dog"
3. Carl's Jr.: "All-Natural"

Adobe Social (Legtöbb közösségi aktivitás)
1. Always: "Like a Girl"
2. Avocados From Mexico: "First Draft Ever"
3. Dove Men + Care: "#RealStrength"
4. Esurance: "Sorta Mom"
5. Clash of Clans: "Revenge"

Ha csak az autós hirdetéseket nézzük, akkor is arra jutunk, hogy az egyes mutatók alapján más-más reklám mondhatja nyertesnek magát.
A legnagyobb növekedés a márkára való keresésben
1. Kia
2. Dodge
3. Fiat
4. Nissan
5. Jeep

Legnagyobb növekedés a modellre való keresésben
1. Lexus RC 350
2. BMW i3
3. Merceds-Benz AMG GT
4. Jeep Renegade
5. Chevrolet Colorado

Ha van egy szabad órája reklámokat nézegetni, akkor az nfl.com-on HD minőségben megnézheti.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!