A dokumentumot a közúti közlekedési díjpolitika szakmai megalapozását végző Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ dolgozta ki. A koordinációs központ közleménye szerint a díjpolitika átalakítása és az új tarifarendszer bevezetése hosszú távú, választási ciklusokon átívelő folyamat. A bevételek európai normáknak megfelelő, célhoz kötött felhasználása révén a közutak finanszírozása új alapokra helyezhető.
A KKK szakértői 2005 óta dolgoznak az időtartamhoz kötött, hagyományosan matricásnak nevezett, ám 2008 óta elektronikusan működő útdíjszedési tarifarendszer továbbfejlesztésén és a megtett úttal arányos, korszerű elektronikus díjszedési rendszer (ED) bevezetésén a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium - illetve korábban Gazdasági és Közlekedési Minisztérium - megbízásából.
A minisztériumi jóváhagyását követően a dokumentáció Zöld Könyv néven elektronikus formában is hozzáférhető az érdeklődők számára a KKK honlapján.
A munka következő fázisa az alapelvek szakmai, szakmapolitikai és az érintettek minél szélesebb körét bevonó társadalmi vitája. Ennek eredményeit felhasználva, a jóváhagyott tézisekre alapozva kidolgozható a magyar közúti közlekedés díjpolitikája, valamint a díjszedési rendszer átalakításának üzleti modelljét, a megvalósítás műszaki, jogi és adminisztrációs kereteit kijelölő intézkedési terv - olvasható a közleményben.