2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Tavaly jelenős versenyhátrányt okoztak a hazai vasúti áruszállításnak a pályafelújítások: a fuvarozás időtartama megnőtt, a kiadásai megugrottak, sok üzlet elveszett - írta a Világgazdaság.

A lap szerdai számában Hódosi Lajos, a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület ügyvezető igazgatója  elmondta. hogy soha nem tapasztalt intenzitással folynak a vasúti beruházások, pályafelújítások, de ez csak a jövőben javítja a fuvarozók versenyképességét, egyelőre inkább hátrányt okoz. Addig viszont hiába nagy sűrűségű a hálózat, mert kevés az áruszállítás szempontjából kiemelt útvonal, és valódi alternatív útirányok sincsenek.

Elmondta: a kocsifordulók ideje közel 30 százalékkal nőtt, a korábbi forgalomhoz több mozdonyra és vagonra lett szükség, így a vasútvállalatok költségei nőttek, a versenyképességük pedig csökkent.

A korlátozások nélkül tavaly sokkal több vonat léphetett volna ki az országból a határátkelőkön, mint 2013-ban, így azonban ugyanannyi maradt - tette hozzá.

Megjegyezte azt is: az orosz-ukrán konfliktus miatt a keletről érkező áru egy része észak felé, vagy vízi úton elkerülte az országot. A vasúti árufuvarozási folyosók már működnek, de még minimális az e keretek között felkínált pályakapacitáson zajló forgalom.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!