A lap szerdai számában Hódosi Lajos, a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület ügyvezető igazgatója elmondta. hogy soha nem tapasztalt intenzitással folynak a vasúti beruházások, pályafelújítások, de ez csak a jövőben javítja a fuvarozók versenyképességét, egyelőre inkább hátrányt okoz. Addig viszont hiába nagy sűrűségű a hálózat, mert kevés az áruszállítás szempontjából kiemelt útvonal, és valódi alternatív útirányok sincsenek.
Elmondta: a kocsifordulók ideje közel 30 százalékkal nőtt, a korábbi forgalomhoz több mozdonyra és vagonra lett szükség, így a vasútvállalatok költségei nőttek, a versenyképességük pedig csökkent.
A korlátozások nélkül tavaly sokkal több vonat léphetett volna ki az országból a határátkelőkön, mint 2013-ban, így azonban ugyanannyi maradt - tette hozzá.
Megjegyezte azt is: az orosz-ukrán konfliktus miatt a keletről érkező áru egy része észak felé, vagy vízi úton elkerülte az országot. A vasúti árufuvarozási folyosók már működnek, de még minimális az e keretek között felkínált pályakapacitáson zajló forgalom.
MTI