Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


		
	

Az email marketing manapság az az újra felfedezett csodaszer. Látszólagos egyszerűsége ellenére használata korántsem olyan magától értetődő, ahogy ez első pillanatra tűnik.

Az email marketing persze nem minden előzmény nélküli megoldás. Legközelebbi rokona a "hagyományos" direkt marketing. Ami attól alapvetően megkülönbözteti, az a jóval alacsonyabb költség és a sokkalta nagyobb sebesség. Míg egy hagyományos DM kampány több hónap alatt fut le, egy tipikus email kampány 3-4 nap alatt lezajlik, ebből a csúcsidőszak általában az első 24 órára esik. (Mindebből következik, hogy a kampányhoz kapcsolódó web oldalaknak, illetve az ügyfeleket kiszolgáló call centernek fel kell készülnie erre a rendkívüli forgalomra.)

A marketing emailek készítésének számos fortélya van. Az egyik legfontosabb, hogy a levél feladójának és tárgyának meg kell győzni a címzettet, hogy egy általa kért információról, nem pedig kéretlen levélről van szó. Azzal, hogy a címzett nem törli, hanem kinyitja a levelet, még csak az első akadályt küzdötte le a feladó. Nagyon fontos, hogy az üzenet ne legyen túl hosszú. Egy hagyományos DM akcióban kiküldött 20 oldalas színes katalógus elfogadott terjedelemnek számít. Egy az átlagos képernyő méretét lényegesen meghaladó, képekkel és Flash animációkkal telezsúfolt, modemes internet kapcsolaton keresztül az örökkévalóságig letöltődő marketing email megbocsáthatatlan tapintatlanságnak számít.

A marketing emailnek tehát csak a legszükségesebb információkat kell tartalmaznia, hiszen a termék, szolgáltatás iránt érdeklődő címzett innen közvetlenül eljuthat a megfelelő, kellő részleteket is tartalmazó (esetleg megrendeléseket is bonyolító) honlapra. Ha ilyen nincsen (jelentősen gyengíti az akciót) akkor a levélnek legalább email küldési lehetőséget tartalmaznia kell.

Sok akció során elhanyagolják, pedig rendkívül fontos a bejövő levelek elemzése. Ezek egy részében további információkat kérnek, mások leiratkoznának, de ide tartoznak a kézbesíthetetlen, "visszapattanó" levelek.

Mindez csak néhány kiragadott példa. Az email marketingnek is számtalan olyan apró trükkje van, melyek elsajátításához hosszabb idő (és néhány kudarc) szükséges. Akinek ez nem tűnik járható útnak, akár szakemberhez is fordulhat.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, Darvas Zsolt, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá, cikkenként nagyjából 10 forintért, havonta és laponként 745 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon végéig, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: az Erste Bank személyi kölcsöne 32 418 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. A Cetelemnél 32 738 forint, a K&H-nál pedig 33 912 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.