4p

Ront vagy javít Magyarország megítélésén a soros EU-elnökség?
Milyen újabb öt év elé néz Karácsony Gergely?
Mi lesz a liberalizmussal Magyarországon?
Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Horn Gáborral!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a Republikon Alapítvány kuratóriumának elnökétől!

2024. július 24. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyar vállalatvezetők a környező országok cégvezetőihez hasonlóan óvatosak a közeli jövő kilátásait és a finanszírozási környezet alakulását illetően. Míg a tőkebizalmi barométer globális felmérésének eredménye szerint a cégek közel fele már a növekedésre koncentrál, a térségben és Magyarországon még a stabil helyzet megőrzése a leggyakoribb rövid távú cél - derül ki az Ernst & Young (E&Y) legutóbbi felméréséből, amelyet pénteken juttatott el a cég.

Az E&Y felmérése szerint a magyar cégvezetők óvatosabbak a gazdaság alakulását és a finanszírozási lehetőségeket illetően, mint külföldi kollégáik - a válaszadók 78 százaléka továbbra sem számít gazdasági növekedésre. A világgazdasággal kapcsolatban a magyar cégvezetők sokkal derűsebben látják a jövőt, mint a nemzetközi átlag.

Az Ernst & Young tőkebizalmi barométere a világ különböző ipari ágazataiban működő nagyvállalatok több mint 1.000 vezetője körében végzett felmérés. A barométer célja felmérni a gazdasági kilátásokkal kapcsolatos vállalati bizalom fokát, megérteni a vállalatvezetőségek prioritásait az elkövetkező 12 hónapot illetően, és azonosítani a megjelenő tőkekezelési gyakorlatokat.

A megváltozott piaci körülményekhez alkalmazkodni képes és kellő tőkével rendelkező cégek továbbra is aktív M&A (felvásárlási és összeolvadási) tevékenységet folytatnak, így globális és regionális szinten fellendülés várható az M&A piacon.

"A közeljövőben azok lesznek képesek kiaknázni a kínálkozó lehetőségeket, akik olyan szintű vállalati rugalmassággal rendelkeznek, amelynek segítségével alkalmazkodni és azonnal reagálni tudnak a piaci változásokra" - mondta Dezse Margaret, az Ernst & Young tranzakciós tanácsadási szolgáltatásainak vezető partnere.

A tőkebizalmi barométer rámutat: a vállalatok életében a stratégiai döntéshozatal központi eleme kell, hogy legyen az alapos tőketervezés. A globális tendenciákhoz hasonlóan a hazai vállalkozások az elmúlt években igyekeztek csökkenteni mérlegükben a pénzügyi kockázatokat, és hatékonysági intézkedéseket foganatosítottak, javították tőkestruktúrájukat, főként a kamatkiadások csökkentésével és a futamidők kitolásával - olvasható a E&Y dokumentumában.

A tőke- és hitelhelyzet megítélése a növekedési várakozásokhoz hasonló megoszlást mutat. A globális felmérés eredményei mind a régiós, mind a magyar eredményeknél sokkal pozitívabb képet mutatnak. A magyar, a régiós és a globális felmérések szerint is átlagosan négyből egy válaszadó tervezi hitelei refinanszírozását a következő évben.

A globális felmérés szerint a refinanszírozás leggyakoribb motivációja a finanszírozási struktúra optimalizálása, míg ez Magyarországon az előnytelennek gondolt hitelfelvételek javítása - áll E&Y közleményében.

A dokumentum szerint a következő évre vonatkozó vállalati célokat illetően a globális felmérésben már biztatóak az eredmények, a válaszadók fele újra a növekedésre kíván koncentrálni. Magyarországon és a régióban még a vállalatok stabilitásának megőrzése a leggyakoribb cél (54 százalékuk erre koncentrál) és a válaszadók 16 százaléka úgy gondolja, hogy továbbra is a túlélésért küzd.

A munkaerő megtartása mindenhol elsődleges szempont, a magyar válaszadók 44 százaléka jelölte meg ezt prioritásként. A felmérésből az is kiderül, hogy Magyarországon a megkérdezettek 24 százaléka számol saját vállalatánál a foglalkoztatás bővítésével, míg a globális válaszadók 36 százaléka szerint várható a munkahelyek számának növelése.

Az Ernst & Young globális felmérésének eredményei szerint a világ vezető vállalatai felülemelkednek a piaci zűrzavaron, és a növekedésre, ezen belül az akvizíciók végrehajtására koncentrálnak. A nemzetközi válaszadók 41 százaléka tervez akvizíciót a következő egy évben. A régióban ez az arány 31 százalékos, míg Magyarországon 22 százalék. Ezzel összhangban Magyarországon és a régióban a meglévő területeken való jelenlét és a további növekedés a legfontosabb motiváció, míg globális szinten az új piacok meghódítása is fontos cél (35 százalék) - olvasható az Ernst & Young összeállításában.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!